Specificaties 13,3" (1920x1080 IPS), 256GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire V3-372-77FR Review

shadowclaim 10 januari 2016, 2.131 views

Acer Aspire V3-372-77FR

Wil je mobiliteit, goed scherm (kijk je immers constant tegenaan), snelheid voor alle processen (zowel huis, tuin en keuken gebruik alsook foto/ video bewerking, maar niet games) en geen storende elementen zoals luide fan of hoge temperature buildup. Dan moet je niet langer zoeken en zit je hier gewoon goed.

Pluspunten

• Meestal compleet geruisloos en temperatuur rond 22-25graden (lees: koel)
  • Accuduur meer dan 8u (getest met maximale helderheid en youtube film streaming)
  • Compact, licht in gewicht & uitstekend IPS scherm dat stevig bevestigd is.
  • razendsnel uiteraard (ssd + i-7-6500u zuinige processor)
  • No bullshit laptop, what you get is what you pay

Minpunten

• Mousepad heeft geen verticale en horizontale slider zones
  • Mousepad heeft geen aparte drukknoppen (wel goed geplaatst en responsief)
  • Geen backlit toetsenbord (jammer voor snachts)
  • Geen gedediceerde grafische kaart (maar daardoor kan de processor zuinig omspringen en zijn werk doen + blijft de laptop koel)
  • Voor de meest kritische ziel, de toetsen bewegen als je op een hoekpunt drukt lichtjes schuin (volgens mij verwaarloosbaar)

Als je de volgende zaken op prijs stelt, is deze laptop de meerprijs tov enkele andere modellen met iets mindere specs kwa processor en harde schijf absoluut waard.
Wil je mobiliteit, goed scherm (daar kijk je immers constant tegenaan), snelheid voor alle processen (zowel huis, tuin en keuken gebruik alsook foto en video bewerking, maar niet games) en geen storende elementen zoals luide fan of hoge temperature buildup. Dan moet je niet langer zoeken en zit je hier gewoon goed.
Deze laptop is een no-bullshit laptop. What you pay is what you get. Nothing more maar absoluut nothing less!
En dat laatste is nu net wat voor mij een goede laptop onderscheid van een slechte. Vaak betaal je bepaalde specs, maar werken die intern niet goed samen waardoor het geheel faalt. In deze laptop werkt alles samen. Batterij, processor, ssd, geen grafische kaart en geen touchscreen zorgen voor lange gebruiksduur tegen optimale kwaliteit. Ok, je moet er wat voor over hebben, maar als je de games en touchscreen niet nodig hebt (touchscreen raad ik altijd af wegens extra onnodige stress op de processor), kan deze laptop een concurrent zijn van dell XPS 13. Ok, daar heb je een infinity scherm (very nice) en gaat de batterij ipv mijn geteste 10u een volle 14u mee. Maar wie werkt er meer dan 10u aan 1 stuk? Realistisch blijven. Als je tegen dan geen power supply hebt, hoop ik dat je voldoende koffie naast je hebt staan (werkdag is 8u, take a break).
Wat ik absoluut een topper vind is het scherm. De kleuren + contrast zitten heel goed en blijven nagenoeg compleet onaangeroerd ookal ga je in een kijkhoek tot wel 80 (bij 90 kijk je op de zijkant). Dit is zowel horizontaal als verticaal. Top gewoon!!! Vaak wordt er een IPS scherm vermeld, maar krijg je een mindere kwaliteit, hier dus niet. Ook zit het scherm heel stevig vast aan de laptop, of je het nu in het midden of aan de zijkant open doet, alles gaat stevig mee en bij bewegen of verplaatsen van de laptop trilt het scherm niet (iets waar in mijn opinie de xps laptops vaak onvoldoende aandacht aan geven). Ook kan je het scherm haast volledig plat leggen waardoor je kan argumenteren dat deze laptop kan meedingen bij de tablet versies (ok geen360 , nog geen 180, maar kom, voor de cathegorie waar deze laptop in zit, is dat meer dan voortreffelijk).
De kingston SSD functioneert top en is tevens een goede keuze naar duurzaamheid.
Voldoende USB's. Meer is beter, maar dit is wel voldoende en met USB3.1 laad je ook je andere toestellen zonder problemen op. Ze hadden alle 3 usb mogen zijn, maar let's face it, hoeveel mensen gebruiken reeds usb 3 toestellen... . Dit zal je pas echt voelen (en dan heb je er 1) als je aan datatransfer doet. Daar is naast windows 10 (wat naast windows 7 een mooi systeem is) voldoende plaats voor vrij (ongeveer 200gb).
Slechts zeer zelden en daarom niet altijd bij grafische toepassingen springt de fan aan en hoor je hem "opstijgen" dit gebeurt 1 om elke 3-4u en duurt maximaal 2min. Je kan dit niet hinderlijk noemen. De laptop wordt enkel onderaan in het midden van achter (waar de fan output zit) voelbaar warmer. Deze locatie vind ik ook slim gekozen, zo kan je verschillende zaken langs je laptop zetten zonder op te warmen (bv een fris pintje) of zonder de luchtstromen te blokkeren.
Voor degene die graag proper werken, zonder vingerafdrukken, zit je hier ook weer goed. Alles is mooi afgewerkt zodat vetplekken haast onzichtbaar zijn (net getest met een gevulde croissant). mooi meegenomen dus!
Misschien nog een kort woordje over windows 10. Zelf ben ik een windows 7 fan. Alles zit gewoon goed in mekaar en is overzichtelijk doordat met bullshit vermeden heeft. Het draait vlot en komt zelden in problemen. Gewoon goed gemaakt dus! Windows 10 is iets anders. Bepaalde functies die iets meer opgeborgen zaten (bv standaard applicaties selecteren of takenbeheer analyseren) komen nu meer tot expressie met een enkele klik. Dat is mooi en zal de standaard gebruiker die een klein beetje wilt zoeken zeker meer leren over zijn toestel. Anderzijds, door de apps technologie lijk je bij default instellingen wat overzicht te verliezen. neemt gewoon wat plaats in. Mijn tip, zet de form factor voor apps etc wat omlaag en voila een overzichtelijk geheel. (ps ik weet dat een hele hoop functionaliteit ook bij windows 8 aan bod kwamen, maar windows 10 soringt op alle vlakken beter om met de software en geeft ons by default de vertrouwde taakbalk terug. Dankjewel Bill, we really needed this!!! Kortom, laat windows 10 je niet weghouden van deze laptop, het is een schitterend systeem en absoluut de toekomst. Windows 8 slagen we over, als je die ergens hebt, vlug updaten nu alles gratis is. Bij windows 7, mjjaaa je kan nog even wachten.

PS voor zij die een kleine 900euro veel vinden. Koop alle componenten maar eens los. Schiet maar een kleine 200 maximaal van over (en dan krijg je al kortingen), voor gewone particulier 120euro zonder werkuren. Niet zeveren, kopen!

PS2: gelieve 2compute niet te vergeten als winkel, daar heb ik deze gekocht, prima service ook telefonisch goed bereikbaar. Dikke duim voor hen!

Heb jij ook een Acer Aspire V3-372-77FR?

Leuke beschrijving, komt overeen met wat ik elders gelezen heb. Thx, nu ben ik zeker. _/-\o_