Sony Ericsson W302 Wit Review

bart1 26 september 2009, laatste update op 26 september 2009, 703 views

Sony Ericsson W302 Wit

Pluspunten

• Mooi afgewerkt. Dun en licht.
  • Alle nuttige opties voor dagelijks gebruik
  • Gebruiksvriendelijke bediening en menustructuur
  • Walkman functie

Minpunten

• Toetsen te klein en te dicht bij elkaar
  • Geen softwareupdate via website en pc mogelijk
  • Soms onbereikbaar voor t-mobile bellers
  • Microfoon kan stemgeluid vervormen

Dit is een fraai toestel. Dun met rvs afwerking aan de voorzijde, wat de degelijkheid ten goede komt. De toetsen zijn helaas te klein. Deze moet je met je nagels bedienen. Dit is jammer, omdat er wel ruimte is voor iets grotere toetsen, die ook iets verder van elkaar kunnen staan. Dat is een gemiste kans.

Het toestel heeft alle mogelijkheden, die een gewone gebruiker zich zou kunnen wensen. Groot (genoeg) display, bluetooth, vierband frequenties, fm radio met RDS en een walkman functie. Het toestel wordt standaard geleverd met een 512MB geheugenkaartje en koptelefoon. Geheugenkaartje is te vervangen door een 4GB kaartje (+/- 20,- eur), zodat je er genoeg mp3 muziek op kan zetten. Let wel, sony ericsson (SE) gebruikt geen standaard micro-sd kaartje, maar een type M2. Vooral aantrekkelijk voor sim only gebruikers, die niet willen betalen voor onnodige gadgets, maar geen handige functionaliteiten willen missen. Vandaag de dag heb je de W302 voor 116,50 eur simlock vrij.

Een waarschuwing voor t-mobile bellers. Dit apparaat heeft problemen met deze provider. Als je het toestel een tijd niet hebt gebruikt, ben je zowel telefonisch als per sms niet bereikbaar. Als je zelf belt, zijn er geen problemen, daarna ben je zelf ook weer een tijd bereikbaar. Je wilt natuurlijk geen telefoon, waarop je regelmatig niet bereikbaar bent. Hierover lopen op dit moment klachten bij SE. Een software update heeft helaas geen soelaas geboden.

Geen firmware update beschikbare via website, waardoor niet via de pc up te daten.

Toevoeging:
Microfoon niet van al te beste kwaliteit. Geluid vervormt, waardoor je niet altijd goed verstaanbaar bent voor de "tegenpartij".
Redenen voor aankoop van dit type:
"Gewone ouderwetse" uitvoering zonder bewegende delen en klepjes. Daarvan heeft SE er niet veel in het assortiment. Tevens gewend aan SE gebruiksgemak en menustructuur.

Heb jij ook een Sony Ericsson W302 Wit?

Eerlijk gezegd een beetje karige review. Foto's zijn altijd prettig maar je zou ook je tekst wat kunnen verbeteren. Je zou kunnen vertellen dat het toestel een camera heeft en dat de kwaliteit bij slecht licht belabberd is, maar dat het voor een snel kiekje vaak afdoende is. Het toestel heeft een MP3-speler, maar géén 3.5mm jack aansluiting.

Probeer je in het vervolg objectief uit te drukken, je vind de standby-tijd lang, hoelang dan? Bij mij is het 5 a 6 dagen bij weinig bellen.. Een 4Gb kaartje voor €20 vind jij goedkoop, terwijl je voor dat geld zou ik met een ander toestel 8gb micro SD hebt, het is maar net hoe je het bekijkt...
Inderdaad een ietwat karige review...

De positieve eigenschap 'lange accuduur' onderschrijf ik niet. Inderdaad op papier ziet het er erg veelbelovend uit, maar in werkelijkheid kom ik hier niet eens bij in de buurt. Ik bel per dag bij elkaar opgeteld nog geen 15 minuten en heb per dag (in de auto) gedurende 2,5 uur Bluetooth ingeschakeld, maar iedere dag loopt de capaciteit van mijn accu met zo'n 30% af. Sterker, zodra ik hem 's avonds oplaad, is de accu de volgende ochtend (vroeg) al zo'n 15-20% van zijn capaciteit kwijt!!!
Ik heb hierover contact opgenomen met Sony. Hierop kreeg ik als reactie dat ik de telefoon moest opsturen. Omdat ik dan de telefoon (te) lang kwijt zou zijn is dit voor mij helaas geen optie.

NB Ik heb geen 'provider'-telefoon. Ik heb hem los gekocht bij de MediaMarkt.
Review heden aangepast na meerdere maanden gebruikerservaring. Dank voor feedback.