Specificaties WiFi - Bekijk alle specificaties

Valve Steam Link Review

ErikRo 6 januari 2016, laatste update op 6 januari 2016, 569 views

Valve Steam Link

Niet duur voor wat het bied. Maar het is nog niet af.

Pluspunten

• Beeld haarscherp, geen compressie
  • geen lag en dat is draadloos aangesloten
  • 2D shooters op tv voegen wel dimensie toe
  • Zelfde voor platform games

Minpunten

• Wachtwoord invoeren en werkend krijgen was drama
  • niet alle games werken, de helft had wel een probleem

1e update na de steamlink 2 uur getest te hebben.

Omdat ik wel eens race games op tv wilde spelen zonder meteen een ps4 te moeten kopen of een nintendo deze geprobeerd. Voor 50 euro is dat een koopje. Ok uiteindelijk voor alles bij elkaar btw + shipping ben je wel wat meer kwijt. Maar Steam games zijn vaak stukken goedkoper te krijgen dan de ps4 versies als je weet waar te kijken of in de aanbieding.

Aansluiten was best een drama zodra ik bij netwerk selecteren en ww ingeven aankwam. Ik gaf deze in met de steam controller en om de eea manier ging er steeds wel wat mis heb een behoorlijk lang ww met veel vreemde tekens dus na de 10e poging word je wel ge´rriteerd.

Dan het gamen zelf.
Waarvoor ik het kocht was Sonic Racer, die werkte dus niet. Het scherm bevroor en ik kon naar pc lopen om boel te killen nog 2 pogingen gedaan steeds zelfde resultaat.

2D games zagen er super uit alles vloeiend en ik heb hem draadloos aangesloten maar ik heb ook goede netwerk apparatuur en probleemloos 10mb/100mb snelheid dus verwachtte ook niet anders.

Half life blackmesa ja het werkt beter dan een xbox controller maar K+M is voor mij toch prettiger. Beeld is wel indrukwekkender op 55 inch tv.
En je moet wat toetsen instellen op de steam controller wil hij als K+M reageren dat is trouwens monnikenwerk. Verder als je wordt aangevallen en je moet snel voor en achter uit dat ging vaak niet lekker dan keek ik ineens naar plafond of vloer terwijl er op me ingebeukt werd en leven wegvloeide.
In miliseconde staat je gezicht ineens de verkeerde kant op maar terug gaat nooit zo snel.
Nee HL was een ramp

Racer de eerste nam monitor res over een aangezien ik 21:9 monitor heb alles vervormd. Zag ook eerst res inst settings scherm voorbij komen en zag 3440x1440 staan maar kon er niks veranderen daar. had verwacht na wat ik las dat hij de pc op tv res zou zetten 1920x1080P maar dat is dus niet (altijd) zo.
Wel gaaf op groot scherm nu nog res goed zien te krijgen.

Daarna oud spel, Motorhead deze kwam niet voorbij startscherm en daarna donker. Werkte niet.

Vooral oude games moet je afwachten of die wat doen soms wel soms niet.

Al met al zou zeggen leuk voor racers en platform games maar vervanging van je xbox of ps4 nee dat zeker niet daarvoor moest ik te vaak naar voor lopen om aan mn pc wat te rommelen of te killen.

Heb jij ook een Valve Steam Link?

Bedoel je niet dat je ze op de TV wilde spelen? (2e zin)
Euh ja :) goed gezien ik zal het even aanpassen.

[Reactie gewijzigd door ErikRo op 6 januari 2016 23:51]