Specificaties Tower, 6 interne bays - Bekijk alle specificaties

NZXT S340 Wit Review

shortzzz 4 januari 2016, 702 views

NZXT S340 Wit

Mooie strakke kast met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Inbouwmogelijkheden koeling
  • prijs/kwaliteitverhouding
  • oogt zeer strak

Minpunten

• ssd plaatsing in de bracket kan voor problemen zorgen met psu connector
  • geluid

Mooi strakke kast waar het inbouwen van de onderdelen zeer gemakkelijk gaat.

Ik heb er sinds mijn aankoop al een atx en matx moederbord ingehad en beiden met een lange gpu (gtx 780 windforce en r9 290 reference). De onderdelen inbouwen gaat zeer gemakkelijk en er moet met weinig rekening gehouden worden ten opzichte van veel andere cases. Ook blijven de thumb screws mooi zitten in de zijpanelen als die verwijderd worden, dit is een kleinigheid maar wel zeer handig.
Een enkel probleem dat ik wel had was dat de sata voedingsaansluiting niet kon aangesloten worden op mijn ssd als die in de bracket zat, dit heb ik opgelost met een verkoopkabel maar hier moet wel rekening mee gehouden worden.

Kabelmanagement in de kast ging bijzonder goed door de witte metalen "verbergen" die alles mooi uit het zicht houd, ook het feit dat de psu verborgen wordt helpt bij een zeer cleane look van het systeem. Er zijn geen rubbers rond de kabelgaten, hier had ik persoonlijk geen last van.

In de kast zijn er ook heel wat koelmogelijkheden, het is geen probleem om mijn 280mm op 140mm corsair h110 in te bouwen vooraan, ook boven is er plaats voor een 240mm op 120mm koeling en achteraan nog voor een 120mm fan.

De look van de kast vind ik persoonlijk zeer mooi, alle zijkanten zijn gespoten in een wit glanzende lak die kwaliteitsvol oogt, de bovenkant is in een mat zwart die wel gemakkelijker stof toont en krast. Er is alleen een powerknop aanwezig, geen reset. Ook zijn er bovenaan twee usb3 connectoren te vinden.
De kast is zeer stabiel en staat goed op vier zware rubberen voeten.
De onderkant is mss wat minder goed afgewerkt met name door de zielige stoffilter die mij meer aan een stukje muggengaas doet denken, maar hoe slecht dat het er ook uitziet, het zit uit het zicht en doet zijn werk goed.
Krassen op het plexi van mijn kast heb ik nog niet alhoewel hij al enkele malen vervoerd is naar lan-party's.

De case valt redelijk klein uit ten opzichte van vele andere atx cases.

Dingen die u kunnen storen maar mij niet persť, achteraan is er een verticale gleuf die niet kan gesloten worden naast de pci-brackets, niet de stilste kast door veel openingen, ssd-mount moeilijk voor veel psu-connectoren, geen plaats voor een optische drive of fancontroller.

Voor mij is dit nog steeds makkelijkste case waar ik al in gebouwd heb. Ik vind voor de prijs de kleinigheden, zoals matte afwerking bovenaan, geen reset knop, verticale opening achteraan en zeer goedkope psu filter, niet opwegen tegen alle goede dingen die deze kast te bieden heeft, cleane look, cablemanagement.
(ter referentie mijn andere gebruikte cases: corsair obsidian 350D, bitfenix prodigy, raijintek metis, thermaltake core v1, streacom f7c, zalman z11 plus hf-1)

Dit is mijn eerste review, ik hoop dat het wat informatief was en heeft u opmerkingen, ik luister er graag naar.

Heb jij ook een NZXT S340 Wit?