Samsung SSG-P51002/XC Review

Alfa90_Buttje 2 januari 2016, 774 views

Samsung SSG-P51002/XC

Shutterbril dus volledige resolutie blijft per oog behouden i.t.t. een passieve bril. De beeldkwaliteit is prima, ook in combinatie met een Sony Bravia KDL-50W805C Wel wordt om beurten 1 oog verduisterd, dus voor het gevoel wordt de film wat donkerder. Niet inklapbaar. Lekker licht op het hoofd. Zijkant wel open.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Voordelig
  • Goede beeldkwaliteit
  • Batterij eenvoudig te vervangen
  • Prijs/kwaliteit uitstekend
  • Geen last gehad van hoofdpijn oid
  • Powerknop heeft rood/groene LED die de status aangeeft
  • Werkt ook op SONY Bravia !!

Minpunten

• Lastig te zien of hij aan/uit is (maar als je de handleiding leest is het wel duidelijk!)
  • pootjes scharnieren niet dus of zo wegleggen of steeds los trekken
  • zijkanten open dus vanaf zijkant soms hinderlijke lichtinval mogelijk
  • kleine powerknop

Aanleiding

Na wat zoeken op Internet gevonden dat deze Samsung bril ook compatible is met onze Sony televisie. Gezien de lage prijs (30 euro voor een paar!) de gok genomen en besteld. Ze werken inderdaad prima samen! 8-)

Inhoud

De brilletjes komen in een mooie verpakking, ze zijn licht en makkelijk in elkaar te zetten (pootjes en batterij zitten er los bij). Plakkertjes op beide zijden van de glazen eraf trekken en knallen maar! 8-)

De praktijk

Ze pootjes scharnieren niet, dus je kunt de bril niet makkelijk inklappen en in een brillenkoker doen. Je moet dan de pootjes eraf trekken. Ik leg ze nu steeds inelkaar in ze geheel weg.

De zijkanten zijn open dus je hebt wel wat last van lichtinval aan de zijkant, tenzij je de kamer goed verduisterd. Maar als je 3D kijkt, doe je toch niet eventjes wat anders, dus dan kun je net zo goed de lichten wat dimmen. Zolang je op het beeld let, heb je er weinig erg in.

Beeldkwaliteit

De beeldkwaliteit is prima, ook in combinatie met een Sony Bravia KDL-50W805C
Wel wordt om beurten 1 oog verduisterd, dus voor het gevoel wordt de film wat donkerder dus zet hem dan zo helder mogelijk.

Shutterbril dus volledige resolutie blijft per oog behouden i.t.t. een passieve bril. 8-)

Geen last gehad van hoofdpijn of duizeligheid of wat anders. Maar dit verschilt natuurlijk van persoon tot persoon.

Korte handleiding

AAN: powertoets ca. 1 seconden indrukken, LED knippert groen en gaat uit
UIT: powertoets ca. 1 seconden indrukken, LED knippert rood en gaat uit.
SYNC: powertoets ca. 3 seconden indrukken, LED knippert afwisselend groen/rood

Voor het geld niet laten liggen! Per stuk, per 2, per 3 en zelfs per 4 te verkrijgen. Dus het loont om even verder te kijken! (per stuk 25 euro en 32 euro voor een set van 2)

Veel kijkplezier! :)

Heb jij ook een Samsung SSG-P51002/XC?

Ik vroeg me af of je kwaliteitsverschil merkt met de originele Sony 3D bril van 50 euro, en deze 3d brillen van Samsung.
Het prijsverschil is enorm! Dan verwacht ik wel meer van die van Sony.
Dat is een hele goede vraag!

Maar .. het is een shutterbril, hij laat licht door en hij sluit .. het enige wat echt belangrijk is, is de frequentie/snelheid waarmee hij dat doet. Volgens mij is dat nou ook het enige wat een shutterbril een werkende shutterbril maakt: het moet synchroon. Je hebt geen fijngeslepen prisma's waar je doorheen kijken moet zoals bij statische brillen. Oftewel, hij doet het of hij doet het niet. Ik denk niet dat er veel tussenin zit.

Maar gezien datzelfde prijsverschil en dat deze het goed doen, was ik niet echt geneigd een Sony bril hiervoor aan te schaffen, maar je vraag is daarom niet minder relevant :)

Als iemand de Sony bril heeft en in Friesland woont/komt, wil ik hem/haar graag uitnodigen voor een vergelijkende test 8)
Ik ben heel benieuwd naar het verschil tussen 3d brillen! Er zijn zulke prijsverschillen en niemand heeft dit nog onderzocht online.. Iedereen gaat van hetzelfde uit als jij - het werkt of het werkt niet.

Ik vraag me af of er een wezelijk verschil is. Het zou goed kunnen.
Ik heb zowel Sony als deze. Geen verschil in kwaliteit kan ik je melden.