Specificaties 25" @ 1920x1080 (AH-IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Asus MX259H Zilver, Zwart Review

Tehh 28 december 2015, 258 views

Asus MX259H Zilver, Zwart

Mooie monitor, "Bang & Olufsen" speakers hoeven van mij niet. Zonder speakers mogelijk enkele tientjes goedkoper. Zwart is écht zwart. Helderheid is extreem, doorgaans heb ik hem op 40% staan in een door de zon verlichte kamer.

Pluspunten

• Mooi design
  • Full led
  • Kantelbaar

Minpunten

• Bij aandoen v/d monitor komt eerst het ASUS logo tevoorschijn
  • Niet draaibaar, maar daar zijn de bezels ook net te groot voor.

Ik heb lang nagedacht over de opvolger van mijn 'oude' Samsung Syncmaster 226BW. Ik gebruik mijn desktop voor werk en ontspanning maar geen van beide extreem intensief.
Eigenlijk voldeed de Syncmaster dan ook nog prima, de voornaamste reden was dat ik wat werkruimte tekort kwam, voornamelijk wanneer ik voor mijn werk bezig was.
Daarnaast had de Syncmaster toch wel wat moeite met leesbaar beeld weergeven als de zon er (indirect) op scheen. Ook was de aansluiting niet meer 100% waardoor ik het soms even zonder beeld moest doen.

Zwart is écht zwart bij deze monitor. Als je recht voor de monitor zit. Vanaf de zijkant kan je een héél klein beetje glow zien. Ghosting is nauwelijks waarneembaar - maar ik speel dan ook geen games waarbij dat echt van belang is.

Helderheid is bijzonder goed te noemen. In een door de zon verlichte kamer is 50% mij nog steeds te fel.

De monitor voelt wat steviger dan de Samsung. Al met al, prima monitor en - wat mij betreft - prima betaalbaar.

Heb jij ook een Asus MX259H Zilver, Zwart?