Asus ZenPower 10050mAh Blauw Review

hberntsen 26 december 2015, laatste update op 26 december 2015, 313 views

Asus ZenPower 10050mAh Blauw

Kan mijn Samsung Galaxy S5 2,25 keer laden op (zo goed als) dezelfde snelheid als de originele AC adapter. Het leveren van 1.8A is dus geen probleem. Hij is ongeschikt als UPS doordat de spanning tijdelijk wegvalt bij het aan/afkoppelen van de stroomtoevoer.

Pluspunten

• Capaciteit
  • Snel

Minpunten

• Niet geschikt als Pi2 UPS
  • Aansluitingen dicht op elkaar

Gewonnen bij de Tweakers sinterklaasactie. Mij Galaxy. S5 kan ongeveer 2,25 keer opgeladen worden.

1e keer laden: 6-100%
2e keer laden: 11-100%
3e keer laden: 4-41%
De AC lijn in de grafiek is nagenoeg gelijk aan de 1e keer laden en daardoor niet zichtbaar. Ik ben dus erg tevreden over de capaciteit en de laadsnelheid.

Bij het aansluiten/afkoppelen van de powerbank aan de (niet bijgeleverde) AC adapter valt de uitgangsspanning voor ongeveer 1 seconde weg. Hierdoor zal dus een aangesloten Raspberry Pi uitvallen. DIt is jammer want dat maakt de powerbank ongeschikt als noodstroomvoorziening voor een Pi, iets wat de A-Solar Power Bank AL270 wel kan. Een ander nadeel is dat de aansluitingen dicht bij elkaar zitten waardoor het gebruik van beide USB aansluitingen maar net gaat.

Heb jij ook een Asus ZenPower 10050mAh Blauw?