A-Solar Power Bank AL270 Review

hberntsen 19 mei 2013, laatste update op 17 november 2015, 3.378 views

A-Solar Power Bank AL270

Pluspunten

• Laadsnelheid telefoon

Minpunten

• Bijgeleverde kabel kort met lange plug

Ik zet mijn Samsung Galaxy S III weleens in als gps logger om foto's te geotaggen, hierbij is het handig deze telefoon onderweg wat extra prik te kunnen geven.

Opladen van de AL-270
Via de micro-usb aansluting kan hij opgeladen worden, van leeg naar vol duurt dit 7uur en 24 minuten. Ik heb dit getest met een 2 Ampère lader, op de AL-270 zelf staat 1 Ampère als in en output dus vermoedelijk gaat het met een 1 Ampère lader net zo snel. De status van het laden wordt aangegeven met het lampje aan de bovenkant aan de hand van 3 kleuren:
Rood knipperend: 0-33%
Groen knipperend: 33-66%
Blauw knipperend: 66-99%
Blauw constant: 100%
De handleiding geeft aan dat in optimale condities de laadtijd 3-4 uur is, ik kom zelf dus op een langere tijd uit:
De y-as geeft het wattage aan dat de oplader verbruikt. Dit is met een LIDL energiemeter tussen het stopcontact en de lader gemeten. De kleur van de lijn geeft de kleur van het statuslampje aan.

Laden van de Galaxy S III
Aan de zijkant zit een knopje om de batterijstatus te checken en om het laden te starten. Als het laden klaar is schakelt de AL-270 zichzelf uit.
De AL-270 kan mijn Galaxy S III ongeveer voor 165% laden, het laden gaat net zo snel als via het stopcontact:
De y-as geeft het batterijpercentage aan, gemeten met Battery Log.
Er zit een klein usb kabeltje waar 5 soorten stekkers ingestopt kunnen worden:
Sony Ericsson
Samsung
Micro USB
Samsung Tab
Mini USB

Aangesloten apparaten kunnen op volle (1A) snelheid geladen worden. Het lampje kan een toevoeging zijn om in het donker een kabeltje te kunnen vinden. Met 5200mAh past mijn 2100mAh accu van de Galaxy S III er bijna 2,5x in, door verliezen kan ik de telefoonaccu 1,65x vullen. Het bijgeleverde kabeltje vind ik onhandig, de kant aan de telefoon is vrij lang doordat er 2 stekkers in elkaar zitten, ik gebruik daarom meestal een andere kabel.

Heb jij ook een A-Solar Power Bank AL270?

Handige review. De betekenis van de led indicatie had ik nodig! Bedankt.
Inmiddels een ruim half jaar verder, wat is je huidige oordeel? Is hij veel in kwaliteit afgenomen? Nog gebreken getoond? Etc.
Ik heb niets bijzonders gemerkt nog tot zover, hij functioneert nog prima. Ik gebruik hem dan ook niet erg vaak. Voornamelijk bij een dagje uit of soms als ik weg moet en mijn mobiel niet opgeladen heb ofzo.