Samsung EVO Plus 64GB microSDXC Card + SD-adapter Review

waah 25 december 2015, 4.097 views

Samsung EVO Plus 64GB microSDXC Card + SD-adapter

Snelle kaarten voor een betaalbare prijs. Vooral de Read is 2x zo snel als bij de gewone EVO kaarten. Wel vreemd dat 1 evo+ kaart 25MB/s schrijft, en de andere evo+ kaart 50MB/s schrijft.

Pluspunten

• Haalt de specs (en iets extra)
  • Goede prijs/kwaliteit
  • Duidelijk design, dus makkelijk herkenbaar

Minpunten

• 25MB/s write genoeg voor 4K?

Via Amazon.de deze kaartjes voor 15,50 per stuk op de kop weten te tikken. Naast deze heb ik ook ervaring met de normale Evo-kaartjes en de sandisk extreme kaarten.

De kaarten zijn snel, en behalen de specs. Ideaal voor Full-HD video met een write van minimaal 20MB/s en je hebt snel de gegevens van de kaart met 90MB/s.

Ik heb 2 kaartjes, en hier de resultaten. Ik heb de tests meerdere keren uitgevoerd om te kijken of het klopte, gezien het grote verschil in Write. Tests zijn uitgevoerd met de Surface Pro 2 kaarlezer.

EVO+ kaart nummer 1

EVO+ kaart nummer 2

Heb jij ook een Samsung EVO Plus 64GB microSDXC Card + SD-adapter?

Ben wel benieuwd hoe jouw card-reader is verbonden met de pc waar je de tests op gedaan hebt.
Het is de interne cardreader van de Surface Pro 2 (zoals gemeld in de review dacht ik). Zodra ik tijd heb doe ik hem nog even in een usb 3.0 cardreader.
Dat had ik gelezen maar waar ik op doelde is hoe deze is verbonden. USB of PCI-e? Ik kon daar zelf niets over vinden betreffende Surface Pro 2.
Ik heb een GoPro 3+ en vroeg me af of deze kaart geschikt is om 4k mee op te nemen? Heeft iemand hier (inmiddels) ervaring mee?
Theoretisch zou dat prima moeten kunnen. Heb zelf de hero 3 black die ook 4k net 15fps opneemt en geen proplemen gehad. Niet met deze en ook niet met de gewone evo.

15fps is niet echt ideaal kwa beeldkwaliteit... Maar dat is een keus die iedereen zelf moet maken