Samsung EVO Plus 64GB microSDXC Card + SD-adapter

Specificaties 64GB microSDXC • €0,187 per GB - Bekijk alle specificaties

Samsung EVO Plus 64GB microSDXC Card + SD-adapter Review

waah 25 december 2015, 4.822 views

Samsung EVO Plus 64GB microSDXC Card + SD-adapter

Snelle kaarten voor een betaalbare prijs. Vooral de Read is 2x zo snel als bij de gewone EVO kaarten. Wel vreemd dat 1 evo+ kaart 25MB/s schrijft, en de andere evo+ kaart 50MB/s schrijft.

Pluspunten

• Haalt de specs (en iets extra)
  • Goede prijs/kwaliteit
  • Duidelijk design, dus makkelijk herkenbaar

Minpunten

• 25MB/s write genoeg voor 4K?

Via Amazon.de deze kaartjes voor 15,50 per stuk op de kop weten te tikken. Naast deze heb ik ook ervaring met de normale Evo-kaartjes en de sandisk extreme kaarten.

De kaarten zijn snel, en behalen de specs. Ideaal voor Full-HD video met een write van minimaal 20MB/s en je hebt snel de gegevens van de kaart met 90MB/s.

Ik heb 2 kaartjes, en hier de resultaten. Ik heb de tests meerdere keren uitgevoerd om te kijken of het klopte, gezien het grote verschil in Write. Tests zijn uitgevoerd met de Surface Pro 2 kaarlezer.

EVO+ kaart nummer 1
[img=620]f1HBVs16[/img]

EVO+ kaart nummer 2
[img=620]Aa3pLAnh[/img]

Heb jij ook een Samsung EVO Plus 64GB microSDXC Card + SD-adapter?

Ben wel benieuwd hoe jouw card-reader is verbonden met de pc waar je de tests op gedaan hebt.
Het is de interne cardreader van de Surface Pro 2 (zoals gemeld in de review dacht ik). Zodra ik tijd heb doe ik hem nog even in een usb 3.0 cardreader.
Dat had ik gelezen maar waar ik op doelde is hoe deze is verbonden. USB of PCI-e? Ik kon daar zelf niets over vinden betreffende Surface Pro 2.
Ik heb een GoPro 3+ en vroeg me af of deze kaart geschikt is om 4k mee op te nemen? Heeft iemand hier (inmiddels) ervaring mee?
Theoretisch zou dat prima moeten kunnen. Heb zelf de hero 3 black die ook 4k net 15fps opneemt en geen proplemen gehad. Niet met deze en ook niet met de gewone evo.

15fps is niet echt ideaal kwa beeldkwaliteit... Maar dat is een keus die iedereen zelf moet maken
Het is toch raar dat de opgegeven schrijfsnelheid bij lange na niet gehaald wordt. De specificaties zeggen 95MB/s read en 90MB/s write, maar hier in de reviews lees ik steevast waardes van rond de 25MB/s write... Van Samsung verwacht je niet dat ze zo liegen over de specificaties.
Sinds ik getest heb, hebben ze de kaartjes sowieso aangepast, maar dezelfde naam gehouden. 8)7

Ze liegen niet direct, maar ze verstoppen het wel verdomd goed.
Op hu homepage staat "up to 100Mb read, up to 90Mb write". maar er staat ook:
* 4K UHD video wordt ondersteund door de kaarten van 256 GB, 128 GB en 64 GB. Compatibiliteit kan wisselen, afhankelijk van de betreffende camera.

Waarom? omdat (van hun site:)
* Deze lees- en schrijfsnelheden zijn gebaseerd op interne tests onder gecontroleerde omstandigheden. De werkelijke snelheid kan wisselen en is onder meer afhankelijk van de geheugengrootte van de kaart.

De grootte van de kaart is eigenlijk altijd leidend voor de performance. Een grotere kaart is sneller (zelfde geld voor SSD's).

Maar op de verkoopsites staat wel de werkelijke snelheid vermeld. van bol.com:
Opslagcapaciteit: 32 GB Leessnelheid: 95 MB/s Schrijfsnelheid: 20 MB/s UHS Class 1
Opslagcapaciteit: 64 GB Leessnelheid: 80 MB/s Schrijfsnelheid: 60 MB/s UHS Class 3
Opslagcapaciteit: 128 GB Leessnelheid: 100 MB/s Schrijfsnelheid: 90 MB/s UHS Class 3

Toen ik de kaartjes kocht, was de read/write-snelheid 90/25. En dat haalt die. Huidige kaartjes moeten sneller zijn, want nieuwe chips.

Waarom geen nieuwe naam? goede vraag. Maar na Samsung SD, Evo, Evo+.... Evo+ Ultra is ook weer zoiets :X
En ze willen natuurlijk dat je hun Pro-lijn koopt O-)

Zelf trouwens nog nooit issues gehad met de kaarten sinds ik ze heb. 4K 60FPS met een bitrate van 125 mbps werkt als een trein (wat ook zou moeten, aangezien dat een write-speed van 125mbps/8=15,6Mb/s is)
Ze zullen inderdaad wel nieuwe chips gebruiken. Maar waarom dan idd niet even een kleine toevoeging in de naam van het kaartje opnemem? Van mij part rev.2 oid.
Maar qua betrouwbaarheid zit het wel goed. Ik heb ook al jaren een 64GB EVO in mijn Mobius dashcam (1080p) draaien die dagelijks in een loop draait. Tot nu toe geen problemen gehad.