Schiit Modi 2 Review

cctl01 24 december 2015, 617 views

Schiit Modi 2

Dit is een van de weinige DAC's die alleen USB in- en RCA uit-gangen heeft en waar je dus ook niet voor extra poespas hoeft te betalen.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Ontwerp

Minpunten

• Alleen USB

Ik had deze dac "nodig" omdat ik een hoogwaardige geluidsinstallatie bij m'n pc zette en hoorde dat de internet realtek chip verre van toereikend is.

Ik heb de keuze gemaakt door op internet te researchen, ik kan dus niet uit eigen ervaring commentaar geven over de kwaliteit vergeleken met z'n concurenten.

Het witte ledje aan de voorkant is (heel) erg fel en niet uit te schakelen.

De DAC ondersteund een maximale resolutie van 24 bits en daarbij een sampling frequentie van 192 kHz. Om hier onder Windows gebruik van te kunnen maken is de installatie van een door de fabrikant beschikbare driver nodig. (24 96 kan zonder driver)

Heb jij ook een Schiit Modi 2?

Het belangrijkste ben je vergeten te vermelden: Hoe klinkt ie?
Hij klinkt erg goed... Het contrast en oplossend vermogen zijn totaal niet te vergelijken met de ingebouwde DAC's van zowel m'n pc als laptop.
Dat is direct alles wat ik er op dit moment over kan zeggen. Ik heb geen uitgebreid vergelijk gemaakt met andere DAC's