Specificaties 21,5" @ 1920x1080 (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 2243SN Zwart Review

ivow106 14 juni 2009, laatste update op 14 juni 2009, 5.735 views

Samsung Syncmaster 2243SN Zwart

Pluspunten

• Heel budget vriendelijk
  • Simpel design
  • Full HD resolutie (1920x1080)

Minpunten

• 1 aansluitmogelijkheid (VGA)
  • kleuren iets TE helder

Gisteren dit scherm gekocht en best tevreden van! Grote pluspunt is zeker de prijs. Ik heb em gekocht voor 139¤. In vergelijking met andere schermen van dezelfde klasse heb ik voor dit gekozen omdat het toch net een grotere resolutie heeft (1920 x 1080). Ik heb mijn Macbook eraan hangen en draait perfect!

Qua uitvoering is het een heel simpel scherm, verwacht geen fancy design ding dat je in alle mogelijke richtingen kan bewegen. Het is een simpel zwarte plastic behuizing op een zwarte voet. Je kan het scherm een beetje voor- en achterover kantelen en de voet staat op een draaischijf zodat je het ook wat kan draaien. Allemaal heel basic stuff dus. Kleine leuke feature zijn mss de knoppen om je scherm in te stellen. Mooi verwerkt in de behuizing en echt knopjes zijn het niet, het zijn eerder touch vlakken, moeilijk om uit te leggen ;).

De aansluitmogelijkheden zijn jammer genoeg wel heel beperkt. Enkel één VGA aansluiting voorzien dus echt wel magertjes, zelfs voor deze prijs vind ik een extra ingang toch wel een vereiste.

Wat mij wel direct opviel toen ik het voor de eerste keer gebruikte is de, naar mijn mening, veel te felle kleuren. Alles is echt wel fel en bright. Ik heb al wat met contrast en brightness gespeeld maar ik denk dat dit wel eigen is aan Samsung. Ik ben de kleuren van een Apple gewend dus mss speelt dit ook wel een rol. Maar voor deze prijs kan je echter ook niet verwachten dat je een cinema display in huis hebt ;). Dus is een kleine afweging die je moet maken. En storend is het helemaal niet! Het is gewoon anders :).

Kortom, een aanrader voor wie er goedkoop wil vanaf zijn maar toch een degelijke resolutie wil, maar laat hem staan als je op zoek bent naar een scherm dat je grafisch omver blaast.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 2243SN Zwart?

Ik ben het wel eens met deze review. Sinds gisteren een exemplaar bij mijn ouders geïnstalleerd (pc draait onder Mandriva Linux, overigens). Klein puntje van kritiek is dat het on screen-menu niet in het Nederlands beschikbaar is. Verder doet het apparaat wat je ervan mag verwachten.
Goede review, wat ook slecht van 't scherm is dat hij alleen een VGA aansluiting heeft, maar wel full-hd resolutie kan weergeven, beetje scheef. Dat is dan ook de volledige reden dat ik niet voor het scherm ga.