Specificaties 23,75" @ 2560x1440 (IPS, 8ms) - Bekijk alle specificaties

Dell P2416D Zwart Review

Kahlan 22 december 2015, 729 views

Dell P2416D Zwart

Als je een niet te grote monitor zoekt met 1440p resolutie, zoek niet verder. Deze monitor heeft scherp beeld, goede kleurweergave en voldoende aansluitingen. De Dell 2515H is nagenoeg even groot maar iets kleinere bezels. Hier betaal je echter fors meer voor, en dat vond ik het niet waard.

Pluspunten

• 1440p. Vanaf dan lijkt fullHD maar magertjes
  • voldoende aansluitingen
  • goede kleurweergave

Minpunten

• automatische inputselectie werkt niet vlekkeloos

Sinds ik mijn HP laptop heb ingeruild voor een kleine macbook, viel het me op dat de resolutie van mijn 22" HP monitor (1680x1050) wel erg magertjes af stak tegen de retina resolutie van de macbook.
Op zoek naar een betaalbare upgrade kwam ik tegen deze DELL P2416D aan, en die was op papier precies wat ik zocht. De monitor heeft me nog niet teleurgesteld; rijke kleurweergave, voldoende aansluitingen, scherp en rustig beeld.
Ik heb nog wel getwijfeld over de dell U2515H maar deze was me voor de extra 1.2” schermruimte gewoon te duur.
Ik kan nu comfortabel twee sessies van Visual Studio naast elkaar openen zonder dat ik in de breedte moet scrollen.
Ik heb de HP monitor niet meer in gebruik; deze steekt nu echt te bleekjes af.

Heb jij ook een Dell P2416D Zwart?

Beste Kahlan,

Op internet lees ik verschillende klachten over dit scherm in combinatie met een Macbook. Waaronder dat het instellen van de resolutie nog al lastig is. Heb jij hier ook last van? En hoe bevalt de combinatie van deze twee apparaten verder?
Ik gebruik de macbook vooral in windows, en daar werkt alles vlekkeloos. Wel wil windows 10 soms de scaling een beetje verzieken als ik een window versleep tussen het grote en het kleine scherm.
Hij probeert dan het window fysiek even groot te maken op de beide monitoren. Missie hopeloos als je het mij vraagt.
Oplossing die ik daarvoor gebruik: verhuis het hele window, dan werkt het perfect.