Netgear DM111P ADSL2+ Ethernet Modem Review

slaay 13 juni 2009, 642 views

Netgear DM111P ADSL2+ Ethernet Modem

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Simpel in te stellen
  • Traint hoog in
  • Haalt netwerk snelheid
  • Geen reboot van modem nodig voor elke wijziging die je uitvoert

Minpunten

• Wordt behoorlijk warm, dus niet in afgesloten kastje of kleine ruimte plaatsen

Beheerbaarheid Score: 4
Aangezien ik Online.nl breedband heb aangeschaft, kreeg ik een Speedtouch modem waarvan je niet het IP-adres kunt wijzigen.
Hierdoor kan ik geen gebruik maken van VPN omdat het bedrijfsnetwerk op hetzelfde subnet zit.

Ik kwam toen de SItecom DC-227 tegen. Een leuke simpel ADSL2+ modem/router voor een goedkope prijs.
Zie hiervoor de review van de Sitecom DC-227.

Aangezien ik geen DC-227 meer wilde hebben, kwam ik uit bij de Netgear.
Gezien mijn negatieve ervaring met Sitecom, was ik behoorlijk huiverig na het aansluiten.

Maar het viel reuze mee! Even de instellingen van Online.nl in het modem zetten, en IP adressen enzo.
Na minder dan een minuut had het modem verbinding! Ingetraind op 18,5 mbit down en 1 mbit up.
Met de Speedtouch en Sitecom kwam ik niet verder dan 16 mbit!

Het is een lekker simpel uitziend modem, maar qua functionaliteiten doet hij zeker niet onder.
Firewall, NAT, remote beheer, noem maar op.

Daarnaast, hij traint op erg hoge snelheid in, vergeleken met andere modems. Maar haalt ook gewoon de maximum snelheid via het netwerk. Wat bij de Sitecom zeker niet zo was. Die bleef steken op 750 kbyte/seconde.

Kortom, voor +/- 35 euro een erg goed modem, precies doet wat ie moet doen!

Heb jij ook een Netgear DM111P ADSL2+ Ethernet Modem?

Wat bedoel je precies met traint hoog in?
Hoge lijnsnelheid in combinatie met Online DSLAMs dus. Zie ook de tekst.

Overigens als kanttekening: Dat hij bij Online hoog intraint, wil niet zeggen dat dat overal zo is. Dat is puur een kwestie van compatibiliteit tussen de verschillende DSLAMs die er gebruikt worden bij de verschillende ISPs en de chipset van dit modem.