Specificaties 2.1-set met een totaal vermogen van 45 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Edifier C3X Review

Foritain 16 december 2015, laatste update op 26 mei 2017, 3.384 views

Edifier C3X

Bijzonder indrukwekkend en vooral ook opvallend vol geluid en tevens een mooie featureset, de Edifier C3X laat weinig te wensen over of je nu van muziek wilt genieten of wilt gamen. Hou er wel rekening mee dat het forse kastjes zijn op je bureau naast een pctje.

Pluspunten

• Holy Moly Dikke Muziekweergave Van hoog tot laag, je kan genieten van flink detail en een ruimte gevuld met muziek. Dit gaat menig 'pc speakerset' ruim te boven.
  • Tevens uitstekend geluidweergave games, films, etc.
  • Mooie featureset: Meerdere ingangen zoals 3.5mm en tulp, maar bevat ook een MP3 speler met SD kaartlezer en USB poort.
  • Praktisch: Speakers zijn op te hangen, kabels zijn geheel los, oftewel je kan evt extreem lange kabels kopen, of te vervangen bij een breuk.
  • Instellingen binnen handbereik via knoppen op versterker of afstandsbediening.
  • Keurige bouw.
  • Prijs-prestatieverhouding lijkt heel dik in orde

Minpunten

• Forse kastjes. Speakers zelf vallen nog wel mee, maar de versterker moet je ook ergens kwijt. Al met al best wat bureauvulling.
  • Alle kabels komen achterop de versterker tesamen, gezien het aantal en de spreiding van de aansluitingen zal je even tijd moeten investeren in het netjes wegwerken
  • Als 2.1 set weet de C3X de ruimte goed te vullen, maar surround positionering ontbreekt uiteraard.

Mid- en hoogweergave Score: 5

- Uitpakken
- In de Praktijk
- Conclusie

Productpagina @ Edifier

Onlangs bekeken we een gaming headset van Edifier, echter is Edifier natuurlijk primair een speakerfabrikant en was het dus wachten op de eerste speakerset review. Edifier heeft een machtig aanbod aan verschillende speakersets, van Bluetooth speakers tot 2.0 boekenplank speakers tot 5.1 surround sets en soundbars, en op termijn zullen we zeker een breed scala van deze speakers onder handen gaan nemen. We beginnen vandaag met een nette 2.1 set die zich richt op pittige prestaties en een rijke featureset voor een leuk prijsje.

De Edifier C3X is beschikbaar bij tal van (web)shops voor een prijs van ca 169 euro.

De specificaties en features van de Edifier website:

Als echte speaker liefhebbers doen ze natuurlijk weinig vaag over de specificaties, altijd prettig dat alles bij elkaar staat. Een 2.1 set bestaat uit twee speakers en één subwoofer, echter heeft de C3X een losse versterker/console erbij. De primaire speakers hebben een vermogen van 10W per stuk en bestaan uit een 92mm driver en een 13mm tweeter, de subwoofer is een 8”/210mm model. Op het eerste gezicht lijken de RMS waardes erg laag, kijken we naar de meest waarschijnlijke concurrent, de Logitech Z-623, dan zien we daar een vermogensspecificatie van 35W per speaker en 130W op de sub. Los van dat het onwaarschijnlijk is dat dat setje daadwerkelijk 200W uit de muur trekt is het onwaarschijnlijk gezien de afmetingen van die set. Nu heb ik die set hier nu helaas niet staan ter vergelijking, maar de mannen van Edifier gaan er prat op dat hun vermogensspecificaties accuraat zijn terwijl er in de markt veelal gesmeten wordt met absurde Wattages omdat dat goed verkoopt. Nu moet ik voorzichtig zijn met opmerkingen die ik niet kan onderbouwen, maar gezien de ervaringen met de C3X, en mijn ervaring met specificaties van fabrikanten in zijn algemeenheid, klinkt het natuurlijk best aannemelijk.

Wat opvalt is een flink aantal mogelijke inputs. We zien AUX-in, RCA 3.5mm in, maar ook een SD kaartlezer en een USB aansluiting. Er is tevens een 3.5mm uitgang om een hoofdtelefoon op aan te sluiten. Om dit geheel een beetje te besturen zit er ook een afstandsbediening bij.

De Edifier C3X komt in een flinke doos, al zal je je rug er niet op breken. Uiteraard flink padding aan de binnenzijde ter bescherming. Wat wel op viel is hoe statisch het geheel arriveerde, het was een leuk klusje om de restjes schuim van de speakers te krijgen.

En daar is de C3X set zelf. Over smaak valt niet te twisten, maar de zwart houten uitstraling met enkele aluminium details zal het in de regel best goed doen. We zien twee speakers, een aardig subje, een opvallende versterker en natuurlijk de afstandsbediening. Niet ongebruikelijk is het plaatsen van een standaard 33cc blikje om producten in perspectief te zetten, echter ben ik een flinke jongen met flinke dorst dus moeten jullie het met een 50cc blik doen. ‘Beer for scale!’

De primaire speakers zijn niet echt opvallend qua design, hooguit valt op dat ze wat meer op ‘traditionele’ speakers lijken dan veel van de moderne PC speakersets. Zwart stoffen grills aan de voorzijde, zwart hout aan alle andere kanten. De grills zijn niet zo maar te verwijderen, dus kan ik niet laten zien dat er twee drivers achter zitten. Aan de achterzijde treffen we de standaard aansluitingen aan, en tevens een gat om de speakers aan de muur te hangen.

De subwoofer heeft dezelfde zwart houten afwerking, al valt hij iets meer in het oog door de aluminium ring. Net als de primaire speakertjes valt de bouwkwaliteit in positieve zin op.

De versterker is een iets ander beestje om te zien. Grotendeels stevig zwart kunststof met aan de voorzijde een combinatie van mat en glans, wederom aangevuld met wat aluminium elementen. De losse versterker geeft de C3X een duidelijk opvallender element, al moet je natuurlijk wel ruimte maken voor een extra kastje en heel klein is hij niet.

De grote ring dient als draaiknop, en rondom vinden we knoppen om de meeste instellingen handmatig aan te passen. We zien een aux en headphone aansluiting vrij vooraan aan de zijkant, wat dus wel zichtbare kabels gaat geven wanneer je daar iets permanent aangesloten laat. Het gros van de aansluitingen zit echter aan de achterkant. De sub en speakers worden onderaan aangesloten, de inputs zitten in het bovenste deel. Daar zien we naast de 3.5mm en RCA ingang ook de SD- en USB aansluiting.

Standaard krijg je 3.5mm->3.5mm kabel en een 3.5mm->RCA kabel. Dat de Edifier C3X gebruik maakt van losse kabels tussen de versterker en de speakers is zeker een pluspunt, want indien gewenst kan je langere kabels kopen om grotere afstanden te overbruggen, dit is geen vanzelfsprekendheid bij pc speakersets. De stroomkabel van de versterker zit echter wel vast, hou daar dus rekening mee.

De afstandsbediening is een ultra plat model met vaker voorkomende ‘zachte bubbel knoppen’. Persoonlijk zie ik liever wat stevigere switches, maar het voldoet. Alle functionaliteit is in elk geval via de remote in te stellen: inputs, geluidsaanpassingen, door je muziek skippen, etcetera.

Één van de eerste overwegingen bij een nieuwe speakerset is een praktische: de indeling. Wil je graag surround sound voor films en games dan wil je natuurlijk een 5.1 of 7.1 set, maar moet je ook ruimte hebben om die speakers ergens te plaatsen en in de regel ook wat ruimte in je budget hebben. Een 2.0 set of 2.1 set is dan wat eenvoudiger, gezien je geen lange kabels ‘naar achteren’ hoeft te trekken. Bij een 2.1 set moet je natuurlijk nog wel een subwoofer positioneren, en in het geval van de C3X heb je nog de versterker die je wilt plaatsen. Hoewel de speakers van de C3X niet overdreven groot zijn, en het prettig is dat ze eventueel kunnen worden opgehangen, zijn ze wel ietsje groter dan de gemiddelde Logitech boxjes. Kortom: Je moet wel ruimte hebben voor een set als deze, ondanks dat het ‘slechts’ 2.1 is, en je hebt alsnog een flink aantal kabeltjes om weg te werken.

De versterker is echter wel mooi om te zien ‘in het eggie’, en geeft je ook informatie via de ingebakken LEDjes, bijvoorbeeld op welk volume je staat, welke input actief is, of hoe je sub staat afgesteld. Vanuit een praktisch oogpunt dus wel lekker handig.

Er is een goede reden waarom deze speakers wat groter zijn dan je veel ziet bij pc speakersets: het moet het geluid ten goede komen. En zodra je de C3X aan het werk zet dan kan je ook niet anders dan dat beamen: deze set kan echt serieus geluid produceren. Nu moet ik toegeven dat ik zeker niet bekend ben met alle concurrerende sets, maar ik heb deze Edifier wel naast een aardig scala aan aardsrivalen kunnen zetten: De Logitech Z-4, een 2.1 setje van ca 80 euro, en een reeks aan 250-300 euro kostende 5.1 sets: de Z-5450, Z-680, en de al jaren mateloze populaire Z-5500. Allemaal in dezelfde ruimte van 6 bij 6 meter.

Laten we het eenvoudig samenvatten: de speakers van de C3X weten overtuigend muziek uit te persen en de vermogensverschillen vergeleken met Logitech op papier lijken in de praktijk totaal geen rol te spelen, in tegendeel: de 2.1 Edifiers vullen de ruimte beter met een rijke/volle ervaring dan de (duurdere) surround sets doen. De vergelijking met de Z-4 ga ik niet eens meer maken, die klinken haast als een meuk setje van een tientje in vergelijking met wat C3X uit weet te pompen (en die waren echt niet slecht voor de prijs!), het prijsverschil is natuurlijk fors, maar de ervaring is van een heel ander kaliber.

De geluidsweergave over het hele spectrum is eigenlijk indrukwekkend, zeker gezien de afmetingen en het prijspunt waar de C3X zit. Het is vooral opvallend hoe ‘diep’ het geluid klinkt, je zou de speakers zo twee keer groter inschatten als je ze nog niet had gezien. De losse tweeters zorgen voor detail in het hogere segment die de tweeter-loze modellen moeten missen, de flinke bass unit heeft een dikke body voor lage tonen zonder te overdrijven of te brommen. Sommige subs willen soms nog wel wat willekeurig ‘brommen’ om zogenaamd een diep geluid te geven, maar hier komt de aanwezigheid een dikke geluidservaring juist inhoudelijk ten goede. In eerste instantie lijken de Z-680 en de Z-5400 wat meer te vertonen in het aller onderste segment omdat ze de vloer wat meer doen trillen, zeker voor een eenvoudig oor als de mijne en zeker als je de handel gewoon lekker vol open zet, maar als je goed gaat luisteren kom je snel tot de conclusie dat die eigenlijk gewoon wat overdreven proberen te blazen zonder dat ze echt definitie aan de muziek toevoegen. De lage tonen ondersteunen de muziek juist uitstekend om tot een vol geluid te komen, soms zelfs iets te uitstekend waardoor ik de bass setting al snel ietsje onder neutraal heb ingesteld.

Tijdens wat geknal in shooters (games) ligt de verhouding iets anders, daar is het namelijk lastig om inhoudelijke verschillen tot hun recht te laten komen als het om lagere tonen gaat, maar wat betreft muziek weet de C3X enige detail en nuance naar het oor te brengen, en dan vooral ook de midden-lage tonen en niet alleen de echte onderkant. Wel merk je dat het het lage-middensegment ten goede komt als de sub wat ruimte heeft, en niet tussen kastjes wordt gepropt, en dat de primaire drivers zelf ook niet in een verdomhoekje worden gedrukt, hou daar rekening mee als het op positioneren aan komt, al gaat dat voor praktisch alle speakers op.

Hoewel er altijd ruimte is voor nog meer volume zetten de drivers in praktisch alle taken vooral een vol geluid neer. Vergelijken we met de andere sets dan lijken de grotere afmetingen van de speakers voor wat meer ‘body’ te zorgen dan de kleinere speakers. De twee speakers lijken de ruimte absoluut niet minder te vullen met geluid dan de surround sets doen, het enige wat je mist is natuurlijk de echte surround positionering van de 5.1 sets, wat bij sommige games of films wel leuk kan zijn.

Het geluid lijkt ook niet of nauwelijks te vervormen op hogere volumes, dat is mogelijk een gevolg vanwege de anti-distortion units die Edifier zegt te gebruiken. Hierdoor lijkt het alsof de C3X zichzelf probeert te beschermen (en misschien ook je gehoor) je de set simpelweg niet harder kan zetten dan dat de speakers goed en zuiver kunnen weergeven, in plaats van dat je met een speakerset zit die met grote moeite nog wat decibels uit probeert te persen. Ergens voelt het alsof je ze nog iets verder zou kunnen rekken, maar ook het huidige maximum is voldoende om je buren een beetje te pesten en mag praktisch niet als beperking gelden.

Hoewel de C3X gevoelsmatig een set voor muziekliefhebbers lijkt te zijn (mijn subjectieve gevoel voor positionering) is het een meer dan capabele film of game speakerset. Net als bij hoofdtelefoons heeft een ‘goede driver’ voor muziek ook weinig moeite met films of games, inhoudelijk valt er weinig op aan te merken. Wel moet je rekening houden met het ontbreken van surround sound. Zelfs als de speakers van de C3X 1 op 1 meer bieden dan de kleinere speakers van de surround sets, en de ruimte uitstekend gevuld wordt met geluid, mist exacte positionering. Zeker als gaming je voornaamste prioriteit is, waarbij de kwaliteit van een speaker minder tot zijn recht komt dan bij muziek, is het lastig voor een 2.0 of 2.1 set op zich te positioneren tegenover ‘echt’ surround . Stel jezelf dus zeker even de vraag wat je voornaamste gebruiksdoel is, want ‘muziek luisteren’ mag wel een onderdeel van je wenslijstje zijn om de C3X te overwegen boven 5.1.

Met de eerste speakerset review komt ook de onvermijdelijke beperking in ervaring met de concurrentie, en dat los van het feit dat het reviewen van audio sowieso al subjectief blijft. Hoewel wel vergeleken met enkele andere (vooral surround) sets moet ik die beperking toch aanhalen. Desondanks ben ik bijzonder positief over de ervaring met de Edifier C3X en heb ik het overtuigend gevoel dat de prijs-kwaliteitverhouding bij de C3X erg sterk is. Op het eerste gezicht lijkt de C3X wat prijzig voor een ‘computer speakerset’, maar met een knap geluid en een ruime featureset wist hij toch eenvoudig te overtuigen en zowel de dame als ik waren zeer onder de indruk van wat je voor dat aardige bedrag krijgt. We zien een flink afgemeten bass, pittige primaire speakers, en in die speakers zitten ook losse tweeters om ook het hogere segment van detail te voorzien wat de tweeter-loze modellen moeten missen. Geen onderdeel van de geluidservaring liet wat te wensen over, dus ook niet bij gamen of films. Kan het nog beter? Natuurlijk is er ruimte voor meer detail, maar dan komen we ook weer terug op de prijs en featureset.

Deze featureset maakt indruk met de aansluitingen; naast de tulp en 3.5mm opties zien we ook een SD kaartlezer en een USB poort, maar ook met de details zoals de losse kabels waarbij zowel vervanging eenvoudig is als de keuze om optioneel langere kabels te gebruiken geen issue is; zeker geen gegeven bij dergelijke sets. Daarbij zijn de speakers voorzien van een optie om ze aan de muur te monteren. Ook visueel is het een aantrekkelijke set met de kleine aluminium details en de opvallend vormgegeven versterkermodule. Een optische aansluiting moet je helaas wel missen.

Kritiek is er ook, al houdt Edifier de schade beperkt. Het voornaamste om rekening mee te houden is het feit dat een flink aantal kabels toch echt hard nodig zijn die allemaal achterop de versterkermodule aangesloten moeten worden. Aantrekkelijk als deze is zal je een beetje tijd willen (moeten) investeren om te zorgen dat de kabels netjes en gezamenlijk van achter de versterker uit het zicht verdwijnen. Ook is de positionering van een aantal features wat opvallend, zo zal je geen hoofdtelefoon permanent aangesloten willen laten gezien de aansluiting aan de voor-/bovenkant van de zijkant van de versterker vrij opvallend in het zicht zit, en ook het bereiken van de SD kaartlezer aan de achterzijde is wat onhandig als je regelmatig iets aan wil sluiten.

Uiteindelijk is het toch de indrukwekkend volle geluidsweergave die alles weer in perspectief zet, bovengenoemde punten blijven tenslotte zaken die voor velen eigenlijk geen rol zullen spelen of niet onoverkomelijk zullen zijn. De voornaamste overweging die je niet moet vergeten is of je een 5.1 surround set wilt die puur voor gaming en films wel degelijk meerwaarde kan bieden in verband met ‘positional audio’, of dat je voor een 2.0 of 2.1 set als deze gaat zonder ‘gedoe’ met achterspeakers en dat voor jou een rijke muziekervaring prioriteit heeft boven ‘surround’. De Edifier C3X is voor de laatste categorie een indrukwekkende oplossing die zowel mijzelf als muziek-casual als mijn vrouw met haar veel betere oor voor muziek ruim voorbij het prijskaartje kon overtuigen, en in geen geval hoef je je zorgen te maken dat je met ‘slechts’ twee speakers kracht te kort komt om een stevige ruimte van flink audio te voorzien. Voor ons staat de C3X nu als overtuigende aanrader voor iemand op zoek naar een 2.1 speakerset in deze prijsklasse, en als je wat budget betreft net te kort komt durf ik te stellen dat je geen spijt gaat krijgen als je heel even doorspaart voor deze krachtige set.

Enkele hogere res fotos voor de liefhebber, klikken voor de volledige versie:

Terug naar boven

tweakers - nomineer voor review van de maand

Heb jij ook een Edifier C3X?

Mooie review Foritain :D Ben zelf eigenaar van een Edifier S530D geen seconde spijt van gehad :)
Ohh, dat geeft mij nog wat meer zin in het plaatsen van de S760D, die staat hier nu al een tijdje, maar ik kom er elke keer niet aan toe om de kamer leeg genoeg te kijgen om de boel te vervangen.

Ik weet dat Edifier best een grote club is, maar echt veel had ik er nog niet van ervaren, daar lijkt nu mooi verandering in te komen :D
S760 oeh die sub is nog een 'stukkie' groter. Ik meen dat de speakers dezelfde bookshelfs zijn als de S530D. Benieuwd wat je ervaring gaat zijn tegenover deze 'kleine' set.
Als ik zie hoe veel geluid er al uit dit 'simpele' 2.1 setje komt dan zijn de verwachtingen voor hun 600e set toch bijzonder hoog :D
Mijn ervaring met de 530 is heel helder geluid ongeacht hoe hard het volume staat. Je kunt er volgens mij makkelijk een kleine house party meegeven :D Ik kijk nu al uit naar je vergelijking ^^
De C3X vervormt ook niet/nauwelijks, zoals ik ook schreef lijken ze gewoon beperkt te worden om het te voorkomen, maar het zonder dat je het gevoel hebt dat je wat moet missen.
Heb zelf hun 2.0 set 'Studio 6 Plus'. Als je ze kwijt kunt en een 2.0 set zoekt deze zeker overwegen. Bas is meer als voldoende, mid en high klinkt echt goed in mijn horen. Daar zullen de grote drivers (178mm) en grote klankkast ongetwijfeld wel voor zorgen.

Verder herken ik veel elementen uit je review terug in mijn set. Hetgeen ik wel een leuke verbeteringen/toevoeging vind is de afstandsbediening. Het switchen tussen nummers kan de mijne immers niet. Dat is beperkt tot switchen tussen source, volume en mute.
De Studio 6 Plus heb ik ook een keer voor een vriendje besteld, daar komt inderdaad heel goed geluid uit. Hij was er in elk geval helemaal happy mee. Dat is wel even terug dus ik kon de vergelijking nu gewoon niet meer maken, ben wel van plan op korte termijn een 2.0 set (of meerdere) te reviewen, en dan komt die vergelijking er wel. Het zijn grotere speakers, maar het zijn wel 'maar' 2 kastjes op je bureau, zal van de ruimte afhangen wat de voorkeur heeft.
Leuk, een speakerreview van Foritain :D !

Goede review over een mooie speakerset; +3 van mij kant.

Die versterker; heeft een leuk ontwerp imo maar valt 'ie niet snel om?? (zo oogt het tenminste :P )
Zelf heb ik een "zelf samengestelde" set bestaande uit een Yamaha RX-v379, 2x Yamaha NS-333 en een Jamo Sub 210. Dat beestig setje van zo'n 600 euro kan ook een serieus geluid produceren (hallo nieuwe buren :9 )
Howdy :D En dank je wel!

De versterker vereist echt wel een hele stevige duw hoor, die trek je niet zo maar eventjes op z'n zij. Ding is zwaar genoeg :D

Leuk setje ook overigens, maar goed, die versterker alleen al kost al flink stuk meer dan deze hele set natuurlijk! Ik ga van de week hopelijk eindelijk een paar uurtjes vrij vinden om pricewatch: Edifier S760D eens netjs te plaatsen om de Z-5500 te vervangen :D
Dat setje is niet mis :P . Vanwaar dit setje als je die stevige 5.1 set al hebt??
Na tig jaar mag een waardige upgrade toch? :D Ik ben eigenlijk warm geworden voor die set nadat de buren (David) daar lyrisch over waren.
Ja dat klopt, geen idee hoe oud dat logitech setje al uit is, maar volgens mij al een hele tijd!

Hier ook nog een, 17 jaar oude, speakerset staan van Creative. Iedere keer verbaas ik mij over het geluid wat dat 17W setje nog produceert (2.1, 15W subwoofer en 2x 2,5W satelliet speakertjes :P )
Helaas wordt 'Wattage' net zo misbruikt als DPI bij muizen, uiteindelijk moet je gewoon luisteren.

Tevens een interessant punt: een speakerset doe je vaak heel erg lang mee, een goede speakerset heb je zo 10+ jaar plezier van. Dan mag het ook best wel wat kosten toch?
Helemaal mee eens. Ook meteen een reden waarom ik voor een duurdere "set" ben gegaan, mijn moeder wilde dat ik het mee kan nemen voor mn uitzet :P (Ik weet niet wat voor plannen ze heeft, maar ik ben nog maar 16 en uit het huis gaan zie ik nog niet zitten, maar dat terzijde :P )
In een hoger segment valt ook zeker wat te zeggen voor een losse versterker. Kan je toch altijd eenvoudig nog elementen aanpassen, toevoegen, etcetera. Ik heb hier echter ook nog een beperking met het kastje onder de TV, en het willen aansluiten van consoles, computer, etc, die 'complete pc speakersets' zijn dan best wel interessant, en zeker bij een 'dikke' 5.1 oplossing kom je als je naar losse onderdelen kijkt toch weer een flink stuk hoger, ook hoger dan die S760D.
Ja inderdaad, goedkoop is het niet, zeker als je van alles een fatsoenlijk iets wil (sub kost nogal wat...). En als ik die versterker van mij zie, is ie gigantisch :P Een beetje versterker met wat uitgebreidere opties zit al gauw op de 4-500 euro. Tja, geld moet rollen :9
Wat deze review mist is een filmpje met geluid ;)
maar alsnog een +3 waard zonder filmpje:+
+4 als filmpje erbij staat :p
Filmpje met geluid is leuk voor het reviewen van de microfoon? :D Helaas niet bijster zinnig.

On the plus side: Je kan de versterker met je linkerhand bedienen! :D
Filmpje met geluid is leuk om te horen of er tonen overheersen of juist te weinig zijn :+
Ook al is het een kwestie van smaak :P

touché :D en er zit ook een linker speaker bij :D
Nee, een filmpje met geluid zegt echt he-le-maal niets over de kwaliteit van de speakers. Enkel de microfoon. Als ik ga 'science' dan moet het wel inhoud hebben :D

En helemaal happy met je niet-linkspoot-discriminerende review? :D
Helemaal happy, alleen zal de volume knop niet zo vaak naar links worden gedraaid als naar rechts :p
Wederom een klapper van een review :9 Vette + 3 natuurlijk.
"de speakers van de C3X weten oovertuigend muziek" Klein foutje in een verder geweldige review. Ik ben al een tijd opzoek naar een nieuwe 2.1 set en dit zou hem zo maar eens kunnen worden.
+3! 8-)
Dank je wel! En foutje even aangepast.

Hoewel ik hoop de komende periode nog meer 2.1 sets aan de lijst toe te voegen durf ik mn hand wel in het vuur te steken om deze aan te raden :D Als je er voor gaat laat even weten hoe jouw ervaring is!
Late reactie maar wou toch even zeggen dat ik de set gekocht heb. Heerlijk geluid, echt zoveel beter dan mijn oude Logitech X-230. Goede gedetailleerd geluid zonder teveel bass maar wel met power. Heb wel even met de speakers zitten schuiven, omdat ik twee schermen heb is het moeilijk om een beetje in het midden te zitten zoals het hoort. Maar ben er heel blij mee. :D
Ik ken de X-530 nog wel uit het verleden. Ziet er aardig uit, maar mist wat klasse. Maar goed, daar was de prijs ook naar.

Leuk te horen dat je tevreden bent met je nieuwe setje en het geluid wat er uit komt! :D
Top review! _O_
Een dikke +3 en een nominatie voor review van de maand - as usual. :D
Dank je wel voor de reactie, en de nominatie! :D
forse kastjes vind ik nogal wat overdreven voor de rest erg mooie review met hoop details.
wat ik alleen niet tegenkom bij je muziek is wat voor muziek je hebt afgespeeld.
het kan namelijk per set best wel verschilend zijn met betrekking to genre.
Een trance CD zal hele andere eissen hebben dan een klassieke fan.
Een 'CD'? Wat is dat? :D

Forse kastjes is inderdaad relatief. De Edifier 2.0 sets zijn veelal een stuk groter, maar als je gaat kijken naar de 'typische' logitech pc speakertjes, en deze set positioneert zichzelf toch een beetje als pc speakerset, dan zijn ze een stukje groter. Menig 'computerdesk' zal aardig worden gevuld, overigens heb ik het dan zoals ik bovenaan ook aan geef vooral over de versterker, die toch aardig diep is.

MBt het afspelen, net als bij hoofdtelefoons gooien we er in feite 'de hele mik' tegen aan. Mocht de speaker dan in een bepaalde categorie anders klinken zou ik het aanhalen, maar dat is niet echt het geval. Uiteraard in acht houdende dat je voor de echte liefhebber, zeker om alle details er uit te halen, toch al snel in een andere prijsklasse komt. Zie dit meer als een betaalbare (voor wat je krijgt) en capabele all-rounder.
geweldige review weer, maar euhm stiekum vind ik die versterker gruwelijk lelijk. liever gewoon een klein plat kastje ipv een opvallende toren
Dank je wel :D

En tja, smaken hè :D Ik laat het zien, de mening vormen mag iedereen zelf doen :D Geheel onopvallend is hij zeker niet!