HTC Magic Wit Review

Framoes 10 juni 2009, laatste update op 11 juni 2009, 1.692 views

HTC Magic Wit

Pluspunten

• Werkt lekker
  • Intuitief
  • Alles loopt vloeiend
  • Makkelijk aan te passen
  • Widgets zijn functioneel
  • En nog veel meer

Minpunten

• Beperkingen bluetooth
  • Accuduur kan beter

Review HTC Magic (wit) i.c.m. Vodafone abonnement met zorgeloos internet blox

Algemene beoordeling

Mijn eerste indruk van de HTC Magic was erg positief, en na ongeveer een week moet ik zeggen dat ik echt heel erg tevreden ben. Het werkt allemaal intuitief, de bijgeleverde software draait goed en is functioneel, de telefoon is makkelijk in te richten naar smaak, het OS loopt vloeiend en stabiel en ik was binnen no-time gewend aan alles.

Featureset

De telefoon biedt ruim voldoende mogelijkheden in verhouding tot de prijs. De bijgeleverde programmatuur werkt lekker en is handig, en op de android market zijn genoeg (gratis) programma's te vinden die de functionaliteit verruimen. Er zijn tevens vele widgets die erg handig zijn voor dagelijkse dingen. Sticky notes, een agenda op de desktop, sportscores, gamenieuws.

De camera en videocamera zijn oke, maar niet super. Eigenlijk precies wat ik had verwacht van een telefoon als deze.

Het enige wat ik als minpunt beschouw is de beperking van de bluetooth functies. Je kan geen bestanden verzenden en tethering is ook nog niet mogelijk. Ik heb wel gehoord dat dit mogelijk komt met Adroid 2.0 Donut.

Bereik

Tot nu alleen beperkt bereik in een werfkelder, wat ik niet heel gek vind. Altijd 3G bereik en ook wifi spot weet de telefoon makkelijk te vinden.

Accuduur

De accuduur is niet heel erg lang, maar dat is niet vreemd als je kijkt naar de verbindingen (3G, wifi, GPS), het grote scherm en de functionaliteit. Gaat iets meer dan een dag mee, dus elke nacht (of overdag tussendoor) aan de lader is aan te raden.

Hij gaat wel langer mee dan de accu van een Iphone (volgens Iphone-bezitters om me heen) en het is natuurlijk mogelijk om een extra accu aan te schaffen indien er echt geen mogelijkheid is om elke nacht te laden.

Gebruiksgemak

Helemaal top. Werkt intuitief, loopt vloeiend.

Vanuit het programmamenu kan je door langer indrukken de icoontjes losmaken en zo op de desktop zetten. Door op de desktop langer indrukken kan je makkelijk programma's, widgets en mappen toevoegen, alsmede de achtergrond aanpassen. Binnen een uurtje kon ik er zonder al te veel nadenken mee werken.

Het onscreen toetsenbord was even wennen, maar in landschapsmodus is het een stuk makkelijker. Tevens is er de mogelijkheid om feedback (licht trillen) aan te zetten, waardoor het typen was natuurlijker aanvoelt.

Design, Bouwkwaliteit en afwerking

Over smaak valt niet te twisten. Ik persoonlijk vind het een mooi toestel. Het is ook goed afgewerkt en alle knoppen werken goed. Voelt in zijn geheel solide en stevig aan, maar weegt niet heel veel.

Stabiliteit & betrouwbaarheid

Tot nu toe praktisch geen problemen. 2 keer een foutmelding gehad, maar Android lijkt dat makkelijk op te lossen, en na een paar seconden werkt alles weer perfect. Dit was overigens 2 keer door een programma van de Android market.

De prijs/kwaliteit verhouding vind ik zeer goed. Het is geen extreem prijzige smartphone en het biedt erg veel functionaliteit.

Heb jij ook een HTC Magic Wit?

Reviews door de redactie

Goed begin voor een review. Ik zou graag wat plaatjes zien en een foto met de camera genomen.
Idd, foto's maken een review altijd dat tikje beter :D
Ik kon me er in eerste instantie niets bij voorstellen dat je kunt 'Internetten'. Tot dat ik een iPhone in mijn klauwtjes kreeg. Ik was echt onder de indruk dat je kunt uitzoomen zodat een website toch fatsoenlijke te viewen is Ún.... nog steeds leesbaar. Ik vroeg me af of andere toestellen dit ook zo mooi kunnen.
fyi: Met Windows Mobile kan dit ook. Met name de webbrowser engine's gebaseerd op die van Webkit kunnen dit goed.
Een voorbeeld hiervan is Iris Browser.
Android kan dat ook vrij goed ja. Heb er wel eens mee gespeeld bij een kantoor waar iemand een G1 heeft.
Bedankt voor de feedback. Ik zal binnenkort even een paar foto's van het toestel zelf uploaden en zo even pogen foto's te maken met de camera en die vanaf mijn toestel update te loaden.

edit
Kom er net achter dat uploads helaas niet kunnen vanaf de telefoon*. Ga zo even de boel aansluiten op m'n pc en dan komen de foto's.

*Er staat uploads disabled op de upload button van de review manager, beetje jammer.

[Reactie gewijzigd door Framoes op 11 juni 2009 15:58]

Ik heb wel twee problemen met dit ding.

1) hij is af en toe traag, als je een applicatie verlaat en teruggaat naar het startmenu moet je wachten totdat alle icoontjes weer verschijnen.

2) mensen die ik bel zeggen wel eens dat ze een echo horen op de lijn. Ik heb daarzelf geen last van. Dit gebeurt vooral als ik bedrijven bel of mensen die telefonie via VOIP hebben. Maar ook sommige mobiele verbindingen.
mooie foto's van mijn straat.