Asus WL-500g Premium Review

dadoupy 10 juni 2009, laatste update op 10 juni 2009, 334 views

Asus WL-500g Premium

Pluspunten

• OpenSource!
  • Firewall
  • Draadloos bereik
  • Customfirmware
  • Stabiliteit!

Minpunten

• NAS is wat traag.

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 5
Ik heb deze gekocht voor de mogelijkheden. torrent client, downloadserver, printerserver, webcam e.d. Router werkt zeer stabiel. Inmiddels heb ik er customfirmware(Oleg) op staan voor nog meer mogelijkheden. De firmware is opensource, dus mag ook aangepast worden.
Draai nu webserver incl. mysql, IDS, nzbclient(SABnzbd), (vs)ftpserver, syslog server en mediaserver (dlna uPnp).
Met customfirmware kun je uitzendniveau opkrikken voor beter bereik, maar is over algemeen genomen niet nodig.
Firewall werkt erg goed. NAT functionalitiet goed. uPnp werkt ook goed, heb ik wel anders meegemaakt.
Enige wat tegenvalt is de USB prestatie. Vanuit netwerk is het erg langzaam als je bestanden kopieert van en naar de USB hardeschijf aangesloten op de router.

Voor mensen die overweg kunnen met Linux is dit een perfect router om naar eigen believen in te richten.

Heb jij ook een Asus WL-500g Premium?