Specificaties 5,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Note 3 Zwart Review

Deathstart 7 december 2015, laatste update op 7 december 2015, 199 views

Samsung Galaxy Note 3 Zwart

De Note 3 is zelfs nu nog mijn favoriet. De hardware is wat de Note 3 een echte krachtpatser maakt. De camera maakt erg mooie foto’s. Toestel bij eerste uitgaven gekocht(+/- 2 jaar geleden) maar ik merk wel dat de batterij het enigszins begint te begeven(sneller leeg).

Pluspunten

• Design / Grote
  • Camera prachtige foto's
  • Super Amoled
  • Verwisselbaar batterij
  • Is uitbreidbaar met een SD-kaart

Minpunten

• Batterij begeeft het na +/- 2 jaar (werkt nog wel maar gaat sneller leeg)
  • Stockrom heeft veel Bloatware
  • Na 2 jaar nog steeds redelijk duur

De Note 3 is zelfs nu nog mijn favoriet. De hardware is wat de Note 3 een echte krachtpatser maakt. De camera maakt erg mooie foto’s ook met de flits aan komen de foto's er nog steeds mooi uit. De resolutie van dit toestel is ook duidelijk een stuk hoger dan de voorganger de Note 2.
Ook de opslag is meer dan voldoende, standaard wordt de telefoon met 32GB uitgeleverd maar je kunt uiteraard nog een SD-kaartje bij prikken wat de opslag ook nog enorm kan vergroten.

Standaard zit er op dit toestel wel veel bloatware wat voor de meeste van ons erg vervelend kan zijn. Maar naast alle bloatware/meuk die erop zit is en blijft het toch een goed toestel.

Wat ook erg vervelend is, is dat na 2 jaar de batterij het begint te begeven, er moet hiervoor dus een nieuwe batterij besteld worden. Gelukkig kan de batterij in dit toestel nog makkelijk vervangen worden want als je kijkt naar de S6 die zit potdicht (voor de gemiddelde user).

Conclusie: Dit is een prachtig toestel zowel als uiterlijk als innerlijk een “beest”. Batterij kan makkelijk vervangen worden en het toestel kan tegen een stootje.

Pro tip: dit toestel werkt een stuk beter met een custom rom en een custom kernel, hierbij krijg je minder tot geen bloatware betere performance, batterij etc. Op dit moment(2 jaar na de aanschaf van de Note 3) gebruik ik de zelfde rom als de stock rom op de Galaxy S6. Met deze rom kun je bijna geen onderscheid maken tussen de S6 en de Note 3 qua dagelijks gebruik. Hierbij kun je dus bijna geen verschil zien mits benchmarks natuurlijk.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Note 3 Zwart?

Reviews door de redactie

Leuk om een recente review te lezen van deze toch al weer oude telefoon. Heb 'm zelf gebruikt gekocht voor navigatie. Werkt geweldig.
Mooi om te zien dat er nog een review is voor een wat ouder toestel! Heb hem zelf ook nog steeds en het blijft een supertelefoon.

Ik merk inderdaad ook dat de batterij wel wat minder aan het worden is.
Ik draai CM13 met Android 6.0.1