Specificaties router, 1x 100Mbps switch - Bekijk alle specificaties

Sitecom DC-227 Review

slaay 9 juni 2009, laatste update op 9 juni 2009, 683 views

Sitecom DC-227

Pluspunten

• De wizard stelt makkelijk het modem in voor je provider.
  • Daarnaast zijn de opties goed te vinden.

Minpunten

• Het verbinding maken duurt ongeveer 10 minuten.
  • De maximale snelheid van het modem zit rond de 750 kilobyte/seconde met soms maar een uitschieter naar 1 megabyte/seconde.

Beheerbaarheid Score: 4
Dit modem was het goedkoopste bij Paradigit. Aangezien ik een modem van Online gekregen heb waar je het ip niet van kunt wijzigen en zo geen VPN van het werk kan gebruiken op zoek naar een goedkoop modem.

Zodoende kwam ik bij dit Sitecom modem uit.

Het modem aangesloten, ingelogd via de browser en Nederland gekozen uit het lijstje van landen.
Helaas stond er Online.nl niet bij, maar het was vroeger Wanadoo Family dus die provider gekozen.

Het modem wordt daarna opnieuw opgestart, al lijkt het alsof hij 2 maal opnieuw opstart te zien aan de netwerkverbinding die 2 maal wegvalt en weer terugkomt.

Uit ervaringen met andere modems, duurt het ongeveer 1 minuut voordat je internet verbinding hebt, maar helaas blijkt dit bij dit modem anders te zijn.
In 10 minuten tijd valt om de 10 seconden de verbinding weg om weer opnieuw in te trainen en verbinding te maken. Het is erg opvallend wanneer je het modem aanzet en pingt dat er elke 10 seconden 1 pakketjes niet aankomen/terugkomen van het modem.

Na 10 minuten is het modem dan eindelijk online, maar wil je een wijziging doorvoeren dan begint hetzelfde verhaal weer opnieuw en duurt het weer 10 minuten voor je online bent.

Opzich maakt het niet zoveel uit, als het modem eenmaal goed ingesteld is, dan zou je er geen omkijken meer naar hebben. Maar..

Dan probeer je eens uit hoe snel het modem is en kom je tot de conclusie dat die 750 kilobyte/seconde wel erg vaak als maximum gehaald wordt. Heel soms haal je iets meer dan 1 megabyte/seconde maar dat is echt een uitzondering. (het modem was ingetraind op 17 megabit/seconde)

Na een week aangekeken te hebben, heb ik het modem maar netjes teruggebracht. Gezien de reactie in de winkel was het geen nieuws toen ik mijn bevindingen verteld had.

Kortom geen aanrader als je een goedkoop modem wilt hebben!

Heb jij ook een Sitecom DC-227?

In mijn ervaring typisch voor de meer gecompliceerde Sitecom producten (om het over Sweex maar helemaal niet te hebben). Perfect voor USB hubjes en dergelijke, maar rampzalig voor routers, modems en zulks.

Soms werkt het, maar een beetje duurder produkt verdient zichzelf snel terug in gemak van installatie/troubleshooting/etc.