Creative Sound Blaster Audigy 2 Review

danielmolenaar 10 juni 2009, laatste update op 10 juni 2009, 532 views

Creative Sound Blaster Audigy 2

Pluspunten

• Goede kwaliteit.
  • Lange levensduur.

Minpunten

• Driver downloaden gaat nogal lastig.

Opnamekwaliteit Score: 4
Aansluitingen Score: 3
Drivers en support Score: 2
CPU-belasting Score: 4
Dit is een zeer goed kaartje.
Ik gebruik hem zelf nu al 5 jaar, en het heeft mij nog nooit teleurgesteld. Ik gebruik hem zelf om te gamen omdat mijn onboard audio hiermee gewoon faalt.

Voorbeeld:
In battlefield 2 met onboard audio en instellingen van audio op max, kraakt het geluid enorm als je in een voertuig zit. Terwijl de kaart zelf perfect geluid bezorgt.
Natuurlijk levert de EAX functie ook de broodnodige soundeffects toe als de game het ook ondersteund.

Wat ik alleen wel een beetje een nadeel vind zijn de drivers die je hiervoor nodig hebt. Ik ben nu al een lange tijd de doos zelf kwijt, dus moet ik de drivers van internet halen.

Al met al wel een goed kaartje.

Heb jij ook een Creative Sound Blaster Audigy 2?

Karige review. Je BF2 verhaal kan ik niet bevestigen, onboard audio werkte daarin ook prima, zal wel aan je systeem liggen. Daarnaast vermeld je niet hoe het zit met andere OS-en (is ook vrij simpel: kaartje werkt niet tot nauwelijks in Vista en 7) en mis ik een heleboel andere dingen.

Over het kaartje: opzich niks mis mee, als je maar XP 32 bit draait. Alle andere OS-en worden niet ondersteund door Creative. Driverinstallaties zijn altijd een ramp (je hebt altijd de originele CD nodig). Creative als bedrijf is waardeloos (geen driversupport voor nieuwere OS-en, als iemand dat toch zelf bij elkaar hackt wordt hij vervolgd, etc.). Voor mij geen Creative kaart meer, never.
ok, ik zal volgende keer proberen om wat uitgebreider te schrijven. En voor BF2, Het zou inderdaad aan mijn systeem zelf kunnen liggen. Misschien dat bij creative de drivers en ondersteunende functies niet zo top zijn, maar het kaartje zelf levert wel wat hij moet doen :) In ieder geval ben ik er blij mee ;)
nieuwe drivers zijn altijd gewenst te gebruiken ipv die op de cd staan. :) iets met ondersteuning van nieuwe games enz.
Het was (is?) altijd zo geweest bij Creative dat je eerst moest beginnen met de originele drivers en dat je dan pas kon updaten met nieuwere drivers vanaf hun website. Als je dus die originele CD niet meer had moest je je het schompes zoeken naar een ISO, anders was je geluidskaart waardeloos.
nog nooit last van gehad :) en desnoods zijn de originele drivers wel te vinden op de website.