Samsung Galaxy Note II 16GB Titanium Review

Duci 1 december 2015, laatste update op 1 december 2015, 193 views

Samsung Galaxy Note II 16GB Titanium

Ik gebruik deze telefoon nu 3 jaar en kan gerust stellen dat dit de beste smartphone is die ik tot nu toe gehad heb.

Pluspunten

• Gaat lang mee
  • Batterijduur
  • Prestaties zijn nog in orde
  • Features

Minpunten

• Geen updates meer
  • Herstart soms door indrukken knop in broekzak

Ik schrijf deze review na 3 jaar gebruik, en kijk dus met het oog van 2015 naar mijn telefoon die eind 2012 gekocht is.

Ik ben erg te spreken over deze telefoon, zeker niet in de laatste plaats omdat deze 3 jaar meegaat zonder al te veel achteruitgang in prestaties, en ook nog eens zonder al te veel achter te lopen op de nieuwe technieken. Deze telefoon is zeer compleet voor zijn productiedatum. NFC is bijvoorbeeld een feature die nog steeds niet in elke telefoon te vinden is, maar wel op de Note 2 aanwezig is. Daarnaast gaat de originele accu na al deze tijd nog steeds een werkdag mee (van 6u tot 18u). Het beeldscherm is niets bijzonders, maar is gewoon goed en prettig om naar te kijken. Zo is ook de camera niets bijzonders, maar het voldoet goed. Wel gebruik ik eigenlijk altijd de HDR functie, omdat de foto's anders te licht of donker zijn. Met de HDR functie krijg je een mooie combo van donker en licht.

Van de plastic behuizing kun je qua smaak veel zeggen, maar het komt de wifi-ontvangst en telefoonbereik ten goede; ik heb eigenlijk altijd goede ontvangst, zelfs in kantoortorens waar geen indoor-dekking is van mijn provider.

Een opmerking in negatieve zin is dat deze telefoon nog wel eens wil herstarten als deze verkeerd in je broekzak zit. Ik doe nooit iets in mijn broekzak bij de telefoon, maar toch weet deze soms met de knop aan de zijkant ergens tegenaan te drukken waardoor deze herstart. Dit is wel een irritantiepunt. Dat gezegd hebbende presteert de telefoon nog goed voor zijn leeftijd. De laatste tijd begin ik wat meer haperingetjes te ontdekken, maar waarschijnlijk zou dit eventueel nog te verhelpen zijn met een factory reset. Dat heb ik overigens een jaar geleden al één keer eerder gedaan, om een verse start te hebben.

Kortom ben ik op korte termijn nog niet van plan om te wisselen van telefoon. Het enige dat ik op nieuwe telefoons zie dat ik op deze mis is een fingerprint-sensor, maar dit is onvoldoende reden om over te stappen. Deze telefoon brengt mij echt waar voor zijn geld.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Note II 16GB Titanium?

Hier ook een gebruiker van de Note2 vanaf 2012.
Inmiddels wel een nieuwe batterij en hoes.
Doet alles wat ik wil, geroot (KitKat 4.4.2) , 64GB SD opslag (nodig voor op het werk) en prestaties dik in orde.
Deze Note2 gaat nog wel een jaartje of wat mee....(ook mijn vrouw blijft bij de Note2 O-) )
Note4 is een optie maar heeft geen echte meerwaarde (laatste model met losse batterij en SD slot)
De Note zou het werkpaard onder de telefoons moeten zijn maar is gedegradeerd tot een S6 met S-pen (note5).
Geen wonder dat Samsung teruglopende verkoopcijfers heeft (t.o.v. concurrentie).

[Reactie gewijzigd door BazerK op 1 december 2015 11:34]

En daarnaast helpt het ook niet dat Samsung de prijs ook nog eens flink opgeschroefd heeft. Ik ben groot fan van deze telefoon, maar zal met deze prijzen toch ook andere merken gaan bekijken.

Herken jij je overigens in het restarten van de telefoon als deze verkeerd in je zak zit, of als je bijvoorbeeld een stukje rent?

[Reactie gewijzigd door Duci op 1 december 2015 11:32]

Een model die ik ga volgen is de Huawei Mate 8 4GB ram, 128GB opslag.
Leek me wel interessant modelletje.

[Reactie gewijzigd door BazerK op 1 december 2015 11:38]

Nee herken dat probleem niet. Heb wel zo nu en dan een spontane reboot maar dat heeft vaak te maken met bepaalde apps die te gretig worden.