Specificaties 24" @ 1920x1080 (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Iiyama ProLite E2407HDSV-1 Zwart Review

MCPDAVE 8 juni 2009, laatste update op 8 juni 2009, 7.330 views

Iiyama ProLite E2407HDSV-1 Zwart

Pluspunten

• Mooi kleuren spectrum
  • Leuke afwerking van de lijst
  • Geen storend fel lampje van de power button.

Minpunten

• Voet niet in hoogte verstelbaar.
  • Geen DVI
  • Geen HDMI

Systeem specs:

Dell Dimension 9200
C2D @ stock 2.4 ghz
2 gb 667 ram Kingston
8800 GTX 768mb Nvidea
Driver 185.85
500 gb hdd

Scherm

Al maanden (eigenlijk sinds de aanschaf van mijn pc) wil ik een 24 inch monitor aanschaffen.
Dit is inmiddels 2 jaar geleden en sinds mijn dual screen setup kapot ging (dit door eigen toedoen) heb ik de laatste maanden met een 19 inch iiyama vision master 450 moeten doen. dit is dus zo een groooote hele zwaare crt.
Vandaag besloot ik de stad in te gaan om te kijken voor een nieuwe monitor.
Hij moest minimaal 24 inch zijn en niet te veel kosten. ik heb namelijk een gezin dus kan niet te veel uitgeven.
Mijn doel was een monitor te vinden tussen de 150 en 200 euro en het liefst onder de 200 te blijven.

Via google had ik al het e.e.a. uitgezocht.
Omdat ik toch graag zelf het scherm mee naar huis wou nemen heb ik daarom besloten niet van een webwinkel te bestellen.

Bij central point is hij op dit moment het goedkoopst namelijk 179.69.

Ik heb bij Mycom offline in Den haag 189.95 betaald.

Algemene beoordeling

De algemene indruk van het product. Hoe zou je het complete package van criteria - prestaties, betrouwbaarheid, degelijkheid, featureset, enzovoorts - willen beoordelen?

De doos is compact met handvat dus makkelijk mee te nemen.
Het scherm weegt ongeveer 5 kilo dus ook niet al te zwaar aangezien ik met de bus weer naar huis moet.
Als je de doos open hebt wat vrij makkelijk gaat zie je het scherm tussen 2 piepschuimen houders zitten en om het scerm heen zit een soort van plastic zak tegen stof.
Verder in de doos ook een stroomkabel een audio kabel een VGA kabel en een clip om het bij elkaar te houden.

De Featureset is gewoon goed te noemen, alle kabel zijn er.

Kleurweergave

De kleuren zijn prima in orde. ik heb het scerm natuurlijk afgesteld op mijn omgeving.
Ik heb een groot raam aan mijn rechterhand maar ik heb geen last van reflectie op het scherm.
Dit omdat het scherm gewoon mat is en niet reflecteerd.

Contrast en helderheid

Ook dit is zeer goed te noemen.
Contrast heb ik op 71 staan en Brightness op 80
ARC mode on en ECO mode Off.
Als je de ECO mode inschakeld wordt de weergave heel dof.

Ghosting

Ik speel maar weinig games. mijn favoriet is Americasarmy en GTA4.
Zo wel ik AA als in GTA4 wordt alles prima weergegeven. Americasarmy draai ik op 1600x 1050 @ 85fps en GTA4 op 1920x1080 @ 40 fps.
Dit scherm presteerd prima.

Pixeldefecten

Zo ver ik kan zien geen, ik heb het niet getest. maar op het blote oog zo zie ik geen defecte pixels.

Bouwkwaliteit en afwerking

Bouw kwaliteit is goed te noemen het scherm staat stevig op zijn voet en voor de rest voelt het scherm ook degelijk aan. dit was anders dan bij de acer waar ik oo knaar heb gekeken. http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00659153
deze schommelde nog al op zijn voet.
De lijst van de iiyama is ook mooier afgewerkt. waar de acer een matte dikke balk is heeft iiyama de lijst mooi afgwerkt met een brushed metal look strip.

Vormgeving

De vormgeving is zeer goed. maar dit is dus persoonlijke voorkeur.
zoals ik al zei hierboven mooie lijst die glimt en brushed metal look strip onder.

189.95 euro. voor die prijs moet je hem niet laten liggen. ik vindt 189 niet veel voor een 24 inch.
Hij mist wel een aantal features bijv DVI tot nu toe niet echt het verschil gemerkt.
Wel ingebouwde speakers welke redelijk klinken voor inbouw speakers.

Al met al een goed scherm voor een goede prijs.
Al heeft het scherm wel wat min punten hij is het waard en staat zeker niet verkeerd op je buro.

Scherm

Metalen strip en power knopjes/lampje

De voet

De kijkhoek

Heb jij ook een Iiyama ProLite E2407HDSV-1 Zwart?

In vindt niet dat je het ontbreken van DVI en HDMI hier een minpunt mag noemen.
Dan had je maar voor de E2407HDS-1 moeten gaan ipv de E2407HDSV-1, de V staat dus voor VGA-only, maar daar was je dus al achter gekomen. ;)
Het prijsverschil tussen beide moedellen is tenslotte maar een paar tientjes.
Voor de rest is je review wel ok.
Rond deze prijs zijn ook nog andere monitors met vergelijkbare specs, die WEL hierover beschikken. Dit is mijns inziens dus wel degelijk een minpunt.

Review redelijk tot goed, maar ik mis wel een wat kiekjes van het scherm. Real life pictures zeggen nog altijd meer dan de boxcover of persplaatjes die samsung zelf publiceert.
geen reactie, niet goed? niet slecht??
ik vindt het preview wel goed, vooral omdat je foto's er bij hebt gedaan ben wel van plan om een te kopen dus we zullen zien ;)
je revieuw haalde me over om voor deze te gaan en iet de benQ
ik heb hem al een heeltijd, en moet zeggen ben er erg blij mee.