Eminent EM4440 Review

BackSlash 8 juni 2009, laatste update op 8 juni 2009, 1.125 views

Eminent EM4440

Pluspunten

• metalen behuizing die degelijk aanvoelt
  • heatsink op de centrale chip
  • stabiel

Minpunten

• wat duurder dan de meeste 5 poort 1 gbit switches

Features Score: 4
Al een tijdje was ik op zoek naar een switch, om op 1 studeerkamer 2 pc's aan te sluiten via één netwerkkabel. Op die manier hoefde ik niet nog een 20 meter kabel naar boven te trekken. In eerste instantie keek ik naar 100 mbit switches, tot ik erachter kwam dat je voor een tientje extra ook al een gigabit switch hebt.

Ik ben toen gaan kijken voor reviews en ik kwam deze bij Hardware.info tegen. Een mooie vergelijkingstest waaruit bleek dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt welke je kiest, ze zijn allemaal grofweg even snel. Ik ging daarom kijken naar welke er degelijk uitziet, en zo kwam ik op deze Eminemt uit.

Een metalen behuizing, heatsink op de centrale chip en heeft een paar benchmarks gewonnen van de 24 andere switches. 5 poorten zijn voor mij genoeg, en deze gaf mij een betrouwbare indruk.

Gisteren heb ik hem aangesloten en dat werkte direct. Er is ook een extra status lampje die aangeeft of de pc met 1 gigabit is aangesloten. Ik heb de boel als volgt aangesloten:

ADSL modem --> Linksys WRT54GL router --> straight cable --> Eminemt EM4440 --> 2 pc's met 1 Gbit netwerkaansluiting.

Beide pc's hadden direct internet verbinding en zagen mekaar in de netwerkomgeving. Een 4 Gb bestand van de ene naar de andere pc kopiëren gaat met grofweg 33 mb/sec.

Wat kan ik er verder van zeggen... hij werkt gelijk plug-and-play en prima stabiel. Wat mij betreft een aanrader :)

Heb jij ook een Eminent EM4440?

5 poort ?
is het niet 4 poorts ?
aangezien je 1 wAn erin steekt.....
Die 33 mb/sec, is dat in Mb of MB. En heb je het met windows kopiëren gemeten? Ik ga er even vanuit dat het MB is, dan betreft het dus 264 mbit, wat nog geen gigabit is. Zou je misschien op een andere manier kunnen testen of deze switch aan de gigabit kan komen?