Specificaties 15,6" (1366x768), 1TB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus X555LD-XX881H Review

freeman015 25 november 2015, 161 views

Asus X555LD-XX881H

Een mooie sterke office/school laptop voor een redelijke prijs. Oke stiekem kun je er ook games op spelen maar daar hoef je niet de hoogste settings te verwachten. Goed ontworpen en een lichtgewicht voor zijn formaat.

Pluspunten

• Lichtgewicht voor zijn grote
  • Lekker toetsenbord ( met numpad )
  • Helder beeld
  • Goed werkend touchpad
  • Mooi design
  • Goede prestaties GPU
  • DVD Brander

Minpunten

• RAM uitbreiding minimaal
  • Onboard RAM (4GB)
  • Dual core CPU
  • Kan niks vervangen ( 1 backplate met 1 vak voor ram )

Dit is een laptop geschikt voor studenten die naast hun school werk de laptop nog willen gebruiken voor vrije tijd.

De prestaties laat het toe om een spel als GTA V op minimale settings goed te spelen. Met een beetje tweaken lukt het om meer prestaties uit de game te halen. Zo is de laptop grafisch goed alleen scheelt het soms aan CPU kracht.

Het toetsenbord is erg fijn. Het doet een beetje denken aan een macbook air toetsenbord. In het begin dacht ik dat dit een tegenvaller zou zijn. Echter na een jaar ben ik niet anders gewend en is het erg fijn om met de lage toetsen te werken.
Tevens vind ik het prettig dat er een numpad op het toetsenbord zit. Dit zie je in veel laptops verdwijnen.

De laptop is uitgerust met een DVD brander. Deze werkt perfect en hier is dan ook niks op aan te merken.

Het scherm is mooi helder als je hem op zijn hoogste lichtopbrengst zet. Als het donker wordt is het ook wel fijn dat je het scherm zodanig kunt dimmen dat het geen bouwlamp is. De invalshoek van het scherm is groot. Je kunt rustig met zijn 2e een film kijken.

Voor op schoot is deze laptop geschikt. Hij is niet te klein en ook weer niet te groot of te zwaar. Hij is gewoon precies goed.

Het enige nadeel van deze laptop wat ik heb kunnen vinden is de lader. Dit is niet een gewone lader zoals je bij meerdere laptops aantreft. Het is wel een 19V aansluiting maar de adapter zelf zit direct bij het stopcontact. Dit houd dus in dat je de kabel niet kan verlengen.

Verder ben ik als student met een opleiding als applicatie ontwikkelaar erg tevreden over deze laptop. Na een jaar gebruik ben ik geen problemen tegen gekomen.

Heb jij ook een Asus X555LD-XX881H?