DJI Phantom 3 Advanced - Wit Review

EJSEJS 18 november 2015, laatste update op 28 november 2015, 1.641 views

DJI Phantom 3 Advanced - Wit

Super drone ook voor beginnende vliegers

Pluspunten

• Makkelijk te besturen
  • Super mooie beelden
  • Bouw kwaliteit

Minpunten

• Accu prijs
  • Geen NL handleiding

Een redelijk betaalbare, kant en klaar geleverde en gebruiksvriendelijke quadcopter, voorzien van een camera. Dat is hoe de Phantom 3 Advanced het beste getypeerd kunnen worden. Het hele systeem is erop gericht om op laagdrempelige wijze luchtfoto’s en video-opnamen te maken.

Als je de drone voor het eerst uitpakt dan zie je op het eerste gezicht weinig verschil met zijn voorganger. Maar schijn bedriegt, want onder de motorkap er is wel degelijk veel veranderd.

Een belangrijk verschil dat luchtfotografen en filmmakers zal aanspreken is dat de camera van de Phantom 3 voorzien is van een lens die een kleinere beeldhoek heeft: 94 graden, in plaats van voorheen 140. Daardoor heb je geen last meer van de kenmerkende fisheye-vertekening.

Een andere verandering is de manier waarop je Phantom via de remote control communiceert met je smartphone of tablet. Je hoeft niet meer zoals eerst een wifi-verbinding op te zetten: je koppelt je telefoon/tablet met een usb kabel aan de controller, waarna de communicatie plaatsvindt via deze kabel.

De DJI GO app vraagt tijdens de installatie of je een beginner bent: als je de ‘beginner mode’ inschakelt stijgt de Phantom niet op zonder goed GPS-signaal en vliegt deze niet te ver (30 meter) van je vandaan. Dit zal waarschijnlijk heel wat fly-aways voorkomen.

Wat mij betreft een aanrader deze DJI Phantom 3 Advanced

Heb jij ook een DJI Phantom 3 Advanced - Wit?

Zit hier in het kader van Sinterklaas ook even naar te kijken.
Lijkt mij een mooi ding.

Heb je al eens foto's gemaakt?
Ben erg benieuwd naar de ervaring van fotograferen en fotokwaliteit buiten.

Is het misschien mogelijk tzt een paar foto's te posten?
Ik heb helaas op dit moment geen foto's beschikbaar die met mijn Phantom 3 zijn gemaakt. Maar ik heb wel even 3 foto's bij gevoegd die in de camera modus met een DJI Phantom 3 advanced zijn gemaakt.
Bedankt voor het toevoegen van de foto's.

Deze lijken mij best goed.
Graag gedaan :)

Foto kwaliteit is inderdaad zeer goed van DJI Phantom 3 advanced, en met de RAW bestanden nog genoeg mogelijkheden om ze later te bewerken.

[Reactie gewijzigd door EJSEJS op 29 november 2015 10:48]

hoe werkt het vliegen met de app