Specificaties Draadloze binnencamera + app - Bekijk alle specificaties

Logitech Circle Wit Review

MyS 13 november 2015, 227 views

Logitech Circle Wit

Eenvoudig te gebruiken camera met goede beeldkwaliteit, die op meerdere plekken in huis in te zetten is door een aanwezige accu. Beelden zijn te bekijken via een iOS/Android app, er is geen mogelijkheid om de beelden via een browser te bekijken of te koppelen aan bijvoorbeeld een Synology Surveillance Station.

Pluspunten

• Goede beeldkwaliteit
  • Infrarood voor zicht in het donker
  • Twee-weg communicatie mogelijk
  • Erg makkelijk in gebruik
  • Lange voedingskabel
  • Accu in de camera, daardoor erg mobiel en niet afhankelijk van één vast punt
  • Brede kijkhoek

Minpunten

• Afhankelijk van de mobiele apps, geen webinterface om op in te loggen vanaf een browser
  • Alle beelden worden op een Cloud server van Logitech opgeslagen (wie kan er allemaal bij mijn beelden? Ik zou dit liever in eigen beheer hebben)
  • Geen mogelijkheden om op afstand de camera te draaien (pan / tilt)

Kwaliteit Score: 4
Dit product heb ik van de Reviewclub ontvangen om te testen en in ruil hiervoor mag ik mijn eerlijke mening hierover online delen.

Bij het openen van de doos zie je direct dat het een zeer minimalistisch product is zonder allerlei dikke boekwerken als handleiding. Tijdens het installeren merk je al snel dat je deze ook zeker niet nodig hebt. Je hoeft enkel de app voor je smartphone te downloaded je deze leidt je vlekkeloos door het installatieproces heen.

De initiëel aanwezige firmware en de versie van de app leverde soms bij het inloggen nog wat problemen op, maar met de laatste versie is dit volledig verholpen. Ook bevat de laatste versie van de app mogelijkheden om de opgenomen beelden (die zijn opgeslagen op de cloudserver van Logitech) te downloaden.

De intelligentie in de camera zorgt ervoor dat enkel beelden worden opgenomen die er toe doen, namelijk daar waar ook echt iets gebeurd. Hierdoor kun je vrij snel handmatig door de opnames van de afgelopen dag heen kijken of er nog bijzonderheden zijn. Nog handiger is de functie day-brief die een overzicht van de dag geeft met de belangrijkste beelden.

Al met al ben ik erg tevreden over de camera en is het een ideale toevoeging op de babykamer. Te allen tijde kan ik meekijken, zonder dat ik direct op de kamer naar binnen hoef.

Heb jij ook een Logitech Circle Wit?