Specificaties DLNA -support, WiFi, 8GB - Bekijk alle specificaties

COOD-E TV Review

al11 10 november 2015, laatste update op 10 november 2015, 3.052 views

COOD-E TV

Cood-e TV is een leuke kleine dedicated kodi mediaspeler met veel potentie maar op moment met weinig waarde (lees mijn uitgebreid review).

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • geluidskwaliteit
  • build kwaliteit

Minpunten

• niet open source
  • product ondersteuning
  • geen HFS+ ondersteuning

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik was erg enthousiast over deze mediaspeler, ik wilde iets die mijn oude mac-mini gebaseerde kodi mediaspeler zou vervangen en ik heb een cood-e aangeschaft.
Installatie was erg eenvoudig, HDMI kabel, stroom en klaar. De cood-e heeft een mooi eenvoudig kodi interface een beeldkwaliteit is erg goed. De eenvoudige afstandsbediening lijk van goed kwaliteit te zijn en is meer dan voldoende voor een mediaspeler.
Eerste min punt was dat mijn 3TB HFS+ harde schijf was niet herkend, na een lange proces van schuiven met de partities heb ik het omgezet naar NTFS.
Nu wilde ik de speelfilms en tv series bibliotheek updaten, dat lukt mij eigenlijk niet tot dat ik kodi heb omgezet naar de standard en bekend Confluence theme.
Volgende probleem was met audio, DTS werkt namelijk niet out-of-the-box. Op de cood-e forum kwam ik tegen opmerkingen van de cood-e team die zeggen dat cood-e is gemaakt met streaming in het gedachten (geen DTS dus?) en daarom is daar geen ondersteuning voor DTS. Gelukkig heeft een andere gebruiker een add-on gemaakt om deze probleem optelossen.
Laatste probleem die ik tegen kwam is connectiviteit. Daar is geen mogelijkheid om van afstand bestanden op de aangesloten harde schijf te plaatsen (geen SMB of FTP server). Anders om te gaan en via cood-e bestanden van mijn mac te kopieerden is mij ook niet gelukt maar deze heeft misschien iets te maken met mijn LAN/firewall.

Ik hoopte een kodi platform te vinden die eenvoudig is te gebruiken met open-source mogelijkheden en contributies van gebruikers. Cood-e is het niet! Dat zou niet zo erg kunnen zijn met een goed product ondersteuning maar deze is helaas ook niet te vinden. Als laatste wil ik zeggen dat voor een streaming oplossing kan ik best mijn gehackte Apple TV 2 gebruiken, waarom zou ik voor een andere kodi speler kiezen?

Wat een misloper! Jammer.

Heb jij ook een COOD-E TV?