Specificaties router, 5x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Ubiquiti EdgeRouter X Review

Bartolo! 7 november 2015, 1.186 views

Ubiquiti EdgeRouter X

Als je op zoek bent naar een simpele/goedkope router met veel functionaliteit en een goede GUI. Dan is dit zeker een aanrader!

Pluspunten

• Gebruiksgemak (GUI)
  • Prijs/Kwaliteitsverhouding

Minpunten

• Nog geen kunnen ontdekken

Beheerbaarheid Score: 5
Ik was op zoek naar een simpele router zonder access point o.i.d. maar wel nat/firewall om een stukje netwerk te ontsluiten. Ik ben zelf systeembeheerder en heb geen diepgaande netwerk kennis. Ik weet wel wat zaken als NAT, Firewall en routes inhouden maar ben niet in staat dit met de commandline te doen. De GUI van dit kleine apparaatje deed mij echt versteld staan. Ik kon een wizard doorlopen en had echt supersnel een "WAN" poort en 4 interne LAN poorten dit als 1 switch fungeren met management geconfigureerd op het zelfde adres van de default gateway zeg maar.. :-) Als je wilt kan je vanuit de GUI eventeel zelfs een command line starten, mocht je dit preferen. Voor die paar tientjes dus echt een aanrader!

Heb jij ook een Ubiquiti EdgeRouter X?

He Bartolo!,

Heeft deze edgerouter ook support voor DDNS? En heb je hier ervaring mee?

Gr Wouter

[Reactie gewijzigd door wouter1981 op 1 december 2015 13:38]

Ik heb hier geen ervaring mee. Staat er niets over in de specs?
Ik kon het er niet helemaal uit opmaken maar Eth0 = WAN poort? Zoek er ook 1 om precies dezelfde reden.
dat is standaard inderdaad zo geloof ik. Maar het is allemaal virtueel dus na het doorlopen van de wizard kan (je) dat veranderen...