Specificaties GF GTX 970 (1,088GHz), 4GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Asus GeForce GTX 970 DirectCU Mini Review

opdiefiets 7 november 2015, laatste update op 7 november 2015, 747 views

Asus GeForce GTX 970 DirectCU Mini

Dit is een prachtige videokaart. Ik heb er geen spijt van. Hij is zelfs nog wat goedkoper dan de Strix versie van Asus. Deze compacte versie kan de ventilator niet uitschakelen, maar blijft idle zo goed als onhoorbaar.

Pluspunten

• hoge bouwkwaliteit
  • redelijk stil onder 100% load
  • blijft redelijk koel onder 100% load
  • zo goed als onhoorbaar indien idle
  • mooi compact

Minpunten

• eeen extra displayport zou niet misstaan

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Voor GPU-rendering met CUDA had ik een nieuwe videokaart nodig en na wat online-onderzoek kwam ik uit een bij een GTX 970. Ondanks dat er lange videokaarten in de CM Silencio 352 case kunnen, wilde ik als het even kon een compacte videokaart aanschaffen.

Een redelijk stille kaart was de volgende eis. En deze bleek ook hier aan te voldoen. Op het moment dat ik een render aan zet wordt de GPU voor 100% (volgens GPU Tweak) gebruikt en is de ventilator hoorbaar, maar niet hinderlijk.
De ventilator draait bij laag gebruik wel, maar is dan zo goed als onhoorbaar. De temperatuur onder load, loopt op tot ergens boven in de 50 graden. Dat is prima.

Ik speel verder geen spellen, dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen. Hoewel er wel een coupon voor Assassin's Creed of Rainbow Six bij zit. De eerste heb ik gekozen, maar hij is nog niet uit.

De bouwkwaliteit is echt top. Hij heeft een donkere backplate en een stevige ventilator behuizing. Een voordeel van het compacte ontwerp is dat hij niet doorzakt.

Een klein negatief puntje is het aantal aansluitingen, een tweede Displayport had niet misstaan.

Heb jij ook een Asus GeForce GTX 970 DirectCU Mini?

De Asus GTX 970-dcmoc 4 Gdr5 nu ruim maand in huis en ongeveer 2 weken in gebruik. Valt regelmatig uit en gaan mijn 5 monitoren ( voor FSX ) op zwart. Moet dan FSX weer opstarten om verder te draaien. Is vervelend vooral als ik online vlieg via IVAP.
Wie kan mijn een oplossing bieden??

HELP.

Vriendelijke groet en alvast bedankt.

Jan.
Ik heb daar geen antwoord op, maar deze vraag kun je beter op het forum zetten, dan word je eerder geholpen.

(had niet gereageerd op de post van janlida, deze kan weg)

[Reactie gewijzigd door opdiefiets op 21 december 2015 10:20]

Is deze wel een volle 4gig vram?
Ja en nee. In totaal is het 4GB, maar net als alle andere GTX 970 heeft deze: 3584 MB (224 bit) + 512 MB (32 bit). Maar ik ben nog niet in de buurt van 3,5 GB gekomen.