Bekijk alle uitvoeringen
Specificaties 15,6" (1920x1080 TN), 1TB (hdd) - Bekijk alle specificaties

HP Pavilion 15-p032nd Review

kaghy2 5 november 2015, laatste update op 5 november 2015, 152 views

HP Pavilion 15-p032nd

Jammer van de prijs van de laptop, ik had er meer van verwacht en hopen te hebben. Daarnaast is de APU niet geweldig, en al niet te zweren over de SSHD (wat nog slechter is als een SSD). .

Pluspunten

• Niet glanzend scherm
  • Toetsenbord wel fijn
  • Numpad

Minpunten

• zwakke behuizing
  • Touchpad voelt losjes
  • mate processor
  • matige gpu
  • runt idle 50 graden
  • slechte koeling
  • SSHD (buiten garantie niet te betalen)
  • Beats audio valt tegen (dan andere beats producten)

Ikzelf ben niet tevreden met deze laptop, hij is erg breekbaar en het scherm buigt voor mij wel erg veel (niet gewend van een laptop). Daarnaast is het touchpad ook al niet geweldig, toetsenbord gaat nog wel en wat voor mij een pluspunt is, is dat er een numpad bij zit.

Wat betreft zijn processor vallen de prestaties erg tegen, heeft soms zijn trage momenten en werkt vaak traag met simpele handelingen. Ik vind het prima dat er een discrete GPU in zit en die prestaties gaan ook wel, maar vaak moet je wel in Catalyst Control Center per applicatie wat normaal prestatiedemanding is op hoge prestaties zetten.

Wat betreft zijn 'HDD' ofwel SSHD, wat overigens slechter is als een SSD, vind ik deze nogal bagger. Na net geen jaar begon de hdd al problemen te vertonen (wat je niet zou verwachten), tot grote spijt had de schijf zichzelf onherkenbaar gemaakt waardoor ik niet meer kon booten. Hiervoor heb ik de schijf uit de laptop moeten halen (klepjes aan de onderkant zijn natuuuuurlijk overbodig....) wat een strijd was met geduld, en deze via een sata --> USB kabel aan mijn desktop moeten hangen en met data recovery te gaan werken. Daarna probeerde ik de schijf even te testen na het formatteren (want werd niet meer herkend) waarbij hij voor mij zeer enge geluiden maakte, wat mij tevens noodzaakte een oudere, veel minder grote schijf als hdd te gaan gebruiken.

Al met al is dit geen laptop die ik aanraad te kopen, er zijn betere laptops voor een zelfde of goedkopere prijs te verkrijgen.

Heb jij ook een HP Pavilion 15-p032nd?

Ik ben bang dat je niet erg goed geinformeerd ben over het fenoneem SSHD.
Bekijk bijvoorbeeld deze link eens:
Zoals je daar ook kan zien is de prijs van een 2TB SSHD rond de 90 euro (3.5 inch)