Specificaties 5GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Linksys WRT610N Review

knokki 3 november 2015, 270 views

Linksys WRT610N

De bedrijfszekerheid van de WRT610Nv2 is ongekend. Ik heb er -anno 2015- zojuist thuis eentje ge´nstalleerd in een pand met verder 2 x 7490 en bereik, stabiliteit en data-through put zijn prima. Als je zo'n ding nog tweedehands voor weinig op de kop kan tikken, zou ik zeggen: doen!

Pluspunten

• bereik
  • stabiliteit / bedrijfszekerheid
  • snelheid
  • simultaneous dualband
  • makkelijk te configureren / uit te lezen

Minpunten

• gÚÚn AC
  • weinig cq geen extra features
  • niet meer te koop

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 5
Het is wellicht wat raar om zoveel jaar na dato nog met een review aan te komen, maar ik maak graag een uitzondering voor de WRT610N v2. Ik installeer wekelijks routers (momenteel Apple, Asus, Fritz!box en Netgear) en natuurlijk zijn dat al lang geen WRT610N's meer. Maar die heb ik wel veel ge´nstalleerd (20 in totaal) en nog steeds op reserve om te (laten!) testen e.d. En ik moet zeggen, de bedrijfszekerheid van die dingen is echt ongekend. Ik heb er nu - anno 2015 - thuis net eentje ge´nstalleerd op zolder in een pand met verder 2 x 7490 en bereik, stabiliteit en data-through put zijn echt prima. Als je zo'n ding nog tweedehands voor weinig op de kop kan tikken, zou ik zeggen: doen!

Heb jij ook een Linksys WRT610N?

Prima apparaat.
Nadeel hier was, de mijne overleed een klein jaartje geleden na twee jaar gefunctioneren, de max. snelheid bij mijn provider die ik ermee kon halen was net geen 100 Mbits/s, meestal 90.
Hij overleed op zaterdag, dezelfde dag nog een Netgear Nighthawk gekocht met ac ;)

Voordeel van de Linksys was de mogelijkheid een externe schijf-aansluiting, waar ik ook dankbaar gebruik van heb gemaakt destijds.
In combinatie met een losse dongel (N) kon ik op de langzaamste laptop toch een fijne snelheid halen met de Linksys WRT610N.
Veel plezier ermee.
ps hij kan slecht tegen warmte bij intensief gebruik.
geen AC? als in AC wifi netwerk? want dan vind ik het wel raar dat je daar een minpunt opgeeft omdat je zelf de keuze maakt voor een wifi apparaat zonder ac.
@HaruHaru 1) Ik schrijf die review niet voor mezelf; 2) Toen dat ding op de markt kwam had niemand nog van AC gehoord.

[Reactie gewijzigd door knokki op 4 november 2015 10:43]