Specificaties 2.1-set met een totaal vermogen van 165 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech Z623 Review

Bram178 29 oktober 2015, laatste update op 29 oktober 2015, 884 views

Logitech Z623

Ik kan er heel simpel over zijn, gewoon een goede set! Voor de niet audiofiel (en misschien ook voor die?) is dit echt wel waar voor je geld. Hier kun je heel behoorlijk mee gamen, film kijken en een muziek feestje geven!

Pluspunten

• Vol geluid
  • Diepe bass
  • Kwaliteit
  • Verpakking & Uitpakken

Minpunten

• afmeting & gewicht subwoofer
  • Geen bluetooth of andere "fancy" features

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Z506 eruit, Z623 erin?
Helaas heeft de power knop van mijn Z506 het al enige tijd geleden begeven en begon dit behoorlijk irritant te worden en werd het tijd voor een nieuwe. Ik ben niet echt thuis in audio maar Logitech is me goed bevallen dus vandaar over naar de Z623 (omdat na verhuizing een 5.1 setje niet echt lekker past)

De Doos & uitpakken
Het eerste wat mij (en de pakketbezorger) opviel was het gewicht! Jeetje wat een gewicht. De doos zit echt goed in elkaar en de uitpak ervaring is echt top. Alles mooi en stevig verpakt en aandacht voor kleine details als de manual bovenop als de buitenste doos open gaat!

De Unit
Wat ik niet verwacht had, maar de stereo speakers en subwoofer zijn allemaal toch wel een redelijk stuk groter als de Z506. Dit had ik niet verwacht en is wel iets om rekening mee te houden.

Het geluid
Ik ben echt geen hifi kenner, en vond mijn Z506 altijd al erg goed klinken. Maar de Z623 doet daar echt een schepje boven op! Het is echt een stap boven de Z506 naar mijn mening. Van laag tot midden en hoge tonen alles wordt goed weergegeven.

Enja, de foto van de bass verraad het natuurlijk al. Die knalt een goede (zullen de buren blij mee zijn). Ik heb de bass nog niet eens half vol open maar dit is echt in mijn ervaring bioscoop achtig trillende diepe bass. En ondanks dat blijft het geluid van de midden en hoge tonen mooi.

Heb jij ook een Logitech Z623?

Interessante set, kun je me ook vertellen tot welk frequentie met name bass nog wordt weergegeven? En dan bedoel ik niet wat er op in de specs staan maar wat jij als gebruiker echt kan horen/voelen? Op youtube zijn wel enkele tests die je kunt gebruiken om te bepalen wat weergegeven wordt.
Ik heb de set zelf ook, maar heb 'm zo neergezet dat de bas-reflex poort van de subwoofer naar mij toegericht staat en op oorhoogte staat (zit met m'n rugleuning bijna tegen de muur, dus voor m'n bureau is ruimte zat om dat zo neer te zetten) en ik kan zelf bas tonen tot 35Hz duidelijk horen, daarna neemt het volume vrij snel af. Als ik de set echter in een grote ruimte (woonkamer) neerzet dan kunnen de tonen, indien de subwoofer goed geplaatst is (in een hoek van de kamer bijvoorbeeld) nog wat dieper gaan.
Super bedankt voor de toevoeging! Mijn 'man-cave' / pc kamer is ook vrij klein (5m2 ongeveer) dus dan komen onze resultaten redelijk overeen!
Hoi pasarica,

Bij 40Hz kon ik hem niet meer horen maar ging ik hem "voelen" en tot 29/30 heb ik hem gemerkt.. Is dit antwoord op je vraag :)?

Gr. Bram
[removed]