Specificaties 23" @ 1920x1080 (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 2333SW Zwart Review

TimSeve 30 mei 2009, laatste update op 4 juni 2009, 4.566 views

Samsung Syncmaster 2333SW Zwart

Pluspunten

• 23'' Widescreen
  • Mooie vormgeving
  • Prijs/Kwaliteit verhouding

Minpunten

• Geen HDMI poort
  • Super slechte voet
  • Heel erg wankel
  • Knopjes aan de zijkant slecht zichtbaar

Al voor een geruime tijd wilde ik een nieuwe monitor kopen, zowiezo FULL HD en groter dan 22''.

Hierbij viel mijn keuze al snel op de Samsung Syncmaster 2333SW.

Besteld bij www.dunnet.nl, maar uiteindelijk zelf opgehaald. UPS was aan mijn deur geweest maar er was niemand thuis. Trein naar Eindhoven gepakt (vanuit Maastricht) en zelf op gaan halen. (ik wilde het per sť dit weekend hebben)

- Openmaken van de doos
De monitor zit verpakt in een stevige doos, niet te groot, en de doos was makkelijk mee te dragen (handvat bovenop, maar het karton snijd echt in je vingers, dus heb ik dat maar los getrokken)

Als eerste kom je de voet tegen, hieromheen zit een plakkend folie wat alles mooi krasvrij houdt. Naast de voet zit het tussenstuk van de voet en de monitor.

Eenmaal het foam weggehaald te hebben komt daar het mooie monitortje uit de doos. Tevens ook met folie beplakt. Het enige jammere is het bloemetjes motief op de achterkant (wat moeten ze op een LAN-Party wel niet denken)

Qua kabels zit er een voedingskabel, VGA kabel en DVI kabel in de doos. DVI kabel is wat dikker dan normaal (om HD content af te kunnen spelen?)

En er zitten natuurlijk alle boekjes en 1 cd bij, die je toch niet gebruikt.

- In elkaar zetten monitor/Gereed maken
Hier komen we bij het meest negatieve aan deze monitor. De voet (die wel groot is, maar echt van zielig plastic gemaakt is) moet verbonden worden met een koppelstuk. Je moet een schroefje los draaien aan de voet (eerst een ijzertje omhoog wippen om de schroef los te maken). Dan moet je het tussenstuk op de voet zetten. Hierna gewoon simpelweg het schroefje vastmaken en het ijzertje vast klikken. Dit is allemaal vrij stabiel. Nu komen we op het vage gedeelte van de monitor.

In de monitor zit een uitsparing voor het tussenstuk in te doen (er zit een of ander dik rubber in, in eerste instantie denk je dat het daarin moet zodat het stevig zit... maar nee, je moet het rubber eruit TREKKEN)

Je moet opletten dat een pijltje naar de beeldkant van de monitor wijst, dit is wel logisch gedaan.

Met enige druk en moeite krijg je uiteindelijk de monitor op de voet, maar direct lijkt het alsof het niet goed zit, je kunt met een klein tikje de monitor naar achteren laten vallen en recht op zetten. Dit voelt echt zeer onstabiel aan.

Ik merk ook als ik typ dat de monitor heel erg van links naar rechts schommelt. Je vraagt je af of deze schermen wel getest worden als ze de fabriek uit rollen maargoed.

- Gamen, Films kijken, gebruiken dus
Ik heb de monitor op de hardware aangesloten wat ik heb ingevuld in de review.
Als eerste heb ik de resolutie op 1920x1080 gezet... Puur genot dus.

Meteen heb ik Racedriver:GRID opgestart met alles op Medium, sommige dingen op High.
Als je een normale 19'' Syncmaster monitor gewend bent is dit echt een vooruitgang (duh)
Kleuren worden supermooi weergegeven en je ziet nergens wazige kleuren ofzo. Ik weet zelf niet veel van Dynamische contrasten of weet ik veel wat. Maar voor mijn gevoel ziet het allemaal perfect uit.

- HD Film in 1080p
Ik heb Hostel 2 opgezet met VLC. Dit loopt gewoon kut, maar de momenten dat het beeld duidelijk is is het ook echt een genot voor het oog. Band of Brothers serie in 720p loopt wel goed, en ziet ook echt TE mooi uit.

- Conclusie
Ondanks dat de steun van de monitor ronduit kwalitatief uitermate teleurstellend is, wordt dit allemaal recht getrokken met het uiterlijk van de monitor en het beeldkwaliteit. Jammer is natuurlijk dat er geen HDMI poort op de monitor zit (er is genoeg plaats voor) maar met een DVI->HDMI converter is dit zo opgelost.

Kortom, een mooie monitor voor een lage prijs, waar wel wat meer over nagedacht had moeten worden door Samsung

• Asus P5QL-E Moederbord
  • Intel Core2Duo E6420
  • 4x1GB Kingston DDR2
  • Asus EN8600GT 256MB
  • Windows Vista

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 2333SW Zwart?

Wat moet je met een HDMI port als je geen ingebouwde speakers hebt?

Heel erg wankel is een gevolg van de superslechte voet dus dat is 1 minpunt.

Knopjes aan de zijkant horen toch juist niet zichtbaar te zijn. Daarom zitten ze dus ook aan de zijkant?

Dus ja het valt dus erg mee met de negatieve eigenschappen. HEt is wel jammer dat de voet zo slecht is.

Dank je wel voor je review!

P.S: doe eens wat aan je taalgebruik. Graag meer ABN en let op je Grammatica
Helemaal mee eens met appie2003,,,

maar goed stukje over ''Het enige jammere is het bloemetjes motief op de achterkant (wat moeten ze op een LAN-Party wel niet denken)''
het is eigenlijk een sneeuwvlok motief :+

Slechte voet is te begrijpen, is tegenwoordig bijna bij alle samsung schermen omdat design voor hun belangrijker is

[Reactie gewijzigd door YaniSuN op 30 mei 2009 18:53]

Hehe, ik zag het ook aan als bloemetjes. Je vraagt je toch af wie zoiets bedenkt.
Sneeuwvlokken, Bloemetjes... het ziet gewoon niet uit :P
Ik kan beamen dat de bouwkwaliteit van dit ding bagger is. Ik had drie 21" varianten besteld.
Ik kreeg het voetje er nauwelijks in, lees hier dat het rubber eruit moet?

Maar bij het uithalen van de voet brak hier een stukje vanaf. Gelukkig gebruikte ik de voet alleen om te testen op dooie pixxels (die Samsung schermen te vaak hebben) en hangen ze nu met een VESA beugel aan de muur.
UPC was aan de deur, bedoel je niet TNT? ;)
Klopt, bezorging word bij Dunnet afgehandeld door UPS. ;)
Oops sorry :P aangepast :)