Sitecom WLX-2001 Wi-Fi Range Extender N300 Review

iiMS0Raw 22 oktober 2015, laatste update op 13 juni 2016, 335 views

Sitecom WLX-2001 Wi-Fi Range Extender N300

Waardeloos product, niet eens 5 euro waard.

Pluspunten

• Makkelijk op te hangen
  • Licht

Minpunten

• Afstand van het signaal valt tegen
  • Te groot voor het signaal dat het geeft
  • Verliest signaal van router vaak (herstart nodig om weer te werken)
  • Na 1 keer configureren moet je de extender resetten om weer bij de instellingen te kunnen

Features Score: 1
Kwaliteit Score: 1
Na verbouwing is de router die altijd al beneden stond naar boven verplaatst. Hierdoor was het signaal in de woonkamer slecht. Het werd dus tijd om een extender aan te schaffen. Ik zag in de winkel deze extender liggen voor 50,- en ik dacht ik neem hem aangezien het biedt wat ik zoek. Het is tevens ook de eerste extender die ik aangeschaft heb.

Eenmaal thuis heb ik de verpakking vol spanning eraf gerukt en heb de snelstart-gids doorgelezen. Ik heb de extender aangesloten op het stroom en ik probeerde te verbinden met mijn router. Dit lukte helaas niet makkelijk, bij de instellingen komen van de extender was een gedoe, het adres waarmee ik het apparaat kon bereiken werkte pas na letterlijk 100 keer verversen en de extender resetten.

Eenmaal verbonden met mijn router deed het goed zijn werk maar, zodra je weer bij de instellingen van de extender wilde komen was dat onmogelijk totdat je de extender had gereset. Tevens valt de verbinding vaak weg die de extender met de router heeft. Nadat je de extender opnieuw gestart had werkte deze weer (voor even!).

Dit is een van de slechtste producten die ik ooit heb aangekocht in mijn leven. Ik heb zelf slechte ervaringen met Sitecom hun routers en ik heb regelmatig slechte verhalen gehoord over deze routers (waaronder high-end routers). Ik had Sitecom geen kans meer moeten geven. 50,- euro verspilt aan iets wat je gewoon niet kan gebruiken.

Heb jij ook een Sitecom WLX-2001 Wi-Fi Range Extender N300?

Voor de liefhebbers, het ding ligt nu voor 18,95 shrinkwrapped bij de Action in de schappen (we spreken augustus 2017).

Ik wil niks afdoen aan de review hierboven, maar als je een puik wireless signaal hebt dan kan het een interessant kastje zijn om max. 5 bekabelde apparaten met ethernet door te verbinden met je WiFi (b.v. de TV op de slaapkamer, de laptops en de printer op de studeerkamer etc.).

De reden waarom ik hem uiteindelijk heb laten liggen, is omdat hij geen access point modus heeft om als Switch/Wifi Access point op de enkele ethernet naar de zolder aangesloten te worden....dat zou voor mij ideaal zijn.