Specificaties 1,77" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Kazam Life B1 Zwart Review

jack2 19 oktober 2015, laatste update op 23 oktober 2015, 647 views

Kazam Life B1 Zwart

Goedkoopste dual-sim toestel op de markt, verrassend compleet uitgerust maar met een kolossaal minpunt: is gevoelig voor broekzakbellen naar de hulpdiensten...

Pluspunten

• Supergoedkoop!
  • Dualsim
  • Bluetooth
  • FM radio, zelfs zonder headset
  • MP3 ringtones
  • Micro-USB en MicroSD aansluitingen

Minpunten

• Onbruikbaar vanwege broekzakbellen naar noodnummer
  • Dramatisch slechte Nederlandse menu's (gebruik de Engelse!)
  • Geen T9
  • Geen rood/groene toetsen
  • Geen cell broadcast/NL-Alert

Dit toestel is helaas compleet onbruikbaar omdat het mij al drie keer gebeurd is dat ik het noodnummer aan het broekzakbellen was, ondanks de toetsenbordblokkering. Blijkbaar is het makkelijk om ongemerkt de nummers 112, 911, 986 of 999 te bellen. En dan verdenk ik met name dat laatste nummer, 999. Ik heb al ettelijke toestellen versleten maar dit is de eerste waarbij ik tegen dit probleem aanliep. (Misschien valt het tegen te gaan wanneer je een hoesje gebruikt?)

De Nederlandse vertaling van de menu's is te triest voor woorden en in sommige gevallen zelfs compleet fout. Met de Engelstalige menu's valt prima te werken maar dit maakt het toestel minder geschikt voor kinderen en ouderen.

T9 wordt niet ondersteund. Dit betekent dat je behoorlijk veel geduld zult moeten hebben bij het invoeren van SMS berichten.

Naast de al genoemde nadelen zijn dit kleine minpuntjes:

- heeft een microSD kaartje nodig voor MP3 ringtones
- koptelefoon opening zit aan zijkant, niet bovenkant
- micro-USB aansluiting zit aan bovenkant
- datum/tijd wordt niet onthouden wanneer je de batterij/simkaart verwisselt

De voordelen:

+ goedkoop, prima prijs/prestatieverhouding
+ zelfs nog goedkoper als prepaidpakket; ik had mijn exemplaar voor 9,99 euro gekocht bij de Kijkshop in een Vodafone pakket (tegenwoordig verkrijgbaar met Lebara) en er zat geen simlock op het toestel.
+ dualsim
+ Bluetooth
+ MP3-ringtones en -player
+ FM radio, zelfs op speaker
+ licht, plat; ligt goed in de hand
+ via micro-USB op te laden, lader meegeleverd
+ microSD slot
+ geluid kan goed hard

Heb jij ook een Kazam Life B1 Zwart?