Apple iPhone 6s Plus 128GB Grijs Review

wvdburgt 17 oktober 2015, 829 views

Apple iPhone 6s Plus 128GB Grijs

Ik maak een flinke stap van de 5s naar de 6s. Hij is sneller, groter en werkt als een zonnetje. De vingerprint sensor is soms iets te snel. Hoewel hij vrij prijzig is toch wel erg fijn.

Pluspunten

• bloedje snel!!!
  • goede camera ivm 5s
  • groter scherm is wennen maar uiteindelijk handig
  • degelijk gebouwd
  • vingerprint scanner is super snel
  • Live photo is een leuke toevoeging
  • trilfunctie is een stuk heftiger
  • 3d touch bied nieuwe interface functies

Minpunten

• niet matched met Apple Watch Space gray (watch is donkerder)
  • gladde behuizing
  • prijzig (ondanks dat ik hem via werk heb gekocht)
  • weinig applicaties met 3d touch ondersteuning

Ik heb deze telefoon via mijn werk gekocht. Dit maakte de prijs een stuk beter maar ik kan me heel goed voorstellen dat sommige mensen hem te duur vinden. Zeker in deze uitvoering. Dat neemt niet weg dat dit een zeer degelijke en snelle telefoon is. Wat me als eerste opvalt is de snelheid. Hij is echt ENORM snel. Programma's zoals spotify kostte me eerst een paar seconden maar zijn nu bijna meteen klaar.

Ook de vingerprint scanner lijkt geen vertraging te hebben. Soms is deze zo snel dat ik de muziek controls niet kan gebruiken. Kwa software is er niet super veel veranderd. Immers draaide mijn oude iPhone ook ios 9. Een nieuwe functie is de Live Photo's. Dit geeft een leuke toevoeging wanneer de telefoon ontwaakt. Helaas kun je het alleen zien bewegen als je met je duim op het scherm drukt. Ik hoop dat ze in de toekomst een functie toevoegen om dit automatisch te laten doen. Iets anders wat me opviel zijn het verdwijnen van standaard wallpapers. Ook is de keuze nog steeds erg beperkt voor dynamische foto's (achtergronden die meebewegen) en live photo's. Op de website van Apple staan een paar mooie voorbeelden en ook de Apple Watch heeft een paar mooie exemplaren.

De bouw zelf is ook erg degelijk. Ik ga niet proberen te buigen maar ik heb niet het gevoel dat de bouw zwak is. Wel vind ik het jammer dat de kleur anders is als mijn Apple Watch space grey. Het gekochte hoesje ging overigens wel erg moeilijk om de telefoon. Dit komt waarschijnlijk omdat ie net iets groter is en het plastic hoesje niet buigzaam was. Het afgeronde scherm vind ik persoonlijk erg mooi. De batterij is beter dan mijn iPhone 5s. Dit kan natuurlijk liggen omdat mijn oude telefoon inmiddels 2 jaar oud is of de telefoon groter is. Ook helpt het niet omdat ik er nu veel mee speel.

Naast Live Photo is 3d touch nieuw. De functie is handig maar omdat momenteel veel applicaties nog niets hebben is het nog niet echt bruikbaar. Ook heeft het een leercurve. Ik was gewend om hard te duwen om mijn icoontjes ver verplaatsen. Dat is juist nu niet nodig. De tijd zal leren hoe handig deze functie echt is. Naast de 3d touch is ook de trilmotor nieuw. Deze is behoorlijk anders dan voorheen. Het kan namelijk een soort klopboor effect produceren.

Deze telefoon is iig voor de echte Apple gebruiker. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen deze telefoon kiest mede door de prijs. Ook upgraden van een 6 naar 6s lijkt me redelijk weggegooid geld. De verschillen tussen de 5s en 6s zijn wel redelijk groot. Mede door het grotere scherm en het nieuwe design.

Is de telefoon het geld waard? Ik denk van wel. Het is een prachtige telefoon die menig persoon zou willen hebben. Ook is hij erg fijn in gebruik. Toch is de prijs behoorlijk fors en zijn er niet baanbrekende functies. Toch zul je verzot zijn op het apparaat.

Heb jij ook een Apple iPhone 6s Plus 128GB Grijs?

Meer advertenties

Je schrijft over een 6s, maar het gelinkte product is een 6s Plus. Welke is het nou? :/

[Reactie gewijzigd door Napsju op 17 oktober 2015 23:19]

6s niet plus. Mijn fout.