Sonos Play:3 Wit - Reviews

Specificaties Stereo-speaker met WiFi (netvoeding) - Bekijk alle specificaties

Sonos Play:3 Wit Review

oscarruttenNewbie 16 oktober 2015, 1.799 views

Sonos Play:3 Wit

Prachtig geluid maar instabiele verbinding met Sitecom N300 router. Met Experia geen verbinding

Pluspunten

• Geluid
  • Eenvoudige installatie
  • Bediening via androļd

Minpunten

• Instabiele verbinding.
  • Prijs in relatie tot verbinding.
  • Elke dag opnieuw verbinding leggen.
  • Alleen dat is te gebruiken wat Sonos biedt
  • Geen Youtube gebruik mogelijk
  • Beperkt functioneel gebruik van stream dienst zoals Spotify en Soundcloud

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Sinds april 2015 heb ik twee Sonos P3 boxen.

Het geluid is erg goed, maar dat mag je ook wel verwachten voor dergelijk prijs.
Het aansluiten is makkelijk mits je een goede router hebt.

Aansluiten op de Experia box, die KPN heeft geleverd voor glasvezel, werkt totaal niet. Verbinding maken met de Sonos lukt dan van geen meter.

Ik heb vervolgens beide Sonos laten herkennen op mijn Sitecom 300N Router. Maar ook dan laat de continuļteit en stabiliteit ver achter met wat ze op de Sonos site beloven. De router is bekabeld met de KPN Experia box.

Ondanks deze goede router valt het geluid regelmatig compleet en om onverklaarbare redenen weg en moet ik opnieuw een verbinding leggen. Tijdens het schrijven van deze review gebeurt het zelfs diverse keren.

Wanneer ik muziek van het internet via de app op pc, tablet, of smartphone voor die dag voor de eerste keer wil afspelen, moet ik in negen van de tien gevallen een aantal stappen zetten om eerst verbinding mijn Sonos P3 te krijgen. Erg irritant :(
Dat het aan de Sitecom router kan liggen, lijkt me sterk. Ik heb alle pc's, laptops, tablets en smartphones via deze router draadloos lopen. Het streamen van films, van Netflix, KPN ITVonline of andere programma's gaat wel goed.

Natuurlijk kan ik dit oplossen door een Sonos Boos van ¤ 119 te kopen, maar dit riekt naar geldklopperij.

De huidige instabiele verbindingen weerhoudt mij ervan om Sonos met een Sonos Playbar en P1 uit te breiden. Laat staan uit breiden voor een Home Cinema set.

Ik ken gebruikers die te vreden zijn, maar die hebben alles bekabeld via Sonos Connect. Prachtig geluid overigens. Maar dat wordt een kostbare zaak en voor weinige weggelegd wanneer je meer dan twee (Sonos) boxen in huis wilt gebruiken. Je kunt immers maar een paar boxen op Sonos Connect aansluiten.

M.a.w. Sonos pracht product, maar kostbaar voor een goed en stabiel geluid bij draadloos gebruik.

Heb jij ook een Sonos Play:3 Wit?

Bij mijn draadloze verbinding werkt alles perfect. Misschien kwestie van een betere verbinding i.p.v. product erop afschrijven?