Specificaties Docking station, Standaard (Grafiet) - Bekijk alle specificaties

Belkin USB 3.0 Dual Video Windows 8 Tablet Docking Stand Review

Lamerikx 15 oktober 2015, laatste update op 26 oktober 2015, 351 views

Belkin USB 3.0 Dual Video Windows 8 Tablet Docking Stand

Handig product icm Surface pro 1

Pluspunten

• Video aansluitingen

Minpunten

• stotterend beeld bij energiebesparing
  • Usb kabel te kort

Belkin Usb 3.0 Dual video docking stand for windows 8 tablet.

Ik heb sinds kort in mijn bezit een Belkin Dual video docking stand.
Mijn tablet ( Surface pro ) heeft wat weinig aansluitmogelijkheden. ( Maar 1 usb 3.0 poort )
Ik keek toevallig naar usb 3.0 hubs, maar toen was deze bij ibood in de aanbieding.
Deze heb ik in een opwelling gekocht omdat deze goedkoop was en extra aansluitmogelijkheden had.
In principe waren de netwerk aansluiting + geluid en de displayport niet nodig geweest.

In totaal zit er 1x displayport / 1x dvi / 2x usb 2.0 / 2x usb 3.0 ( 1 van de 2 poorten kan worden gebruikt om een telefoon/tablet op te laden met een laadstroom van 2.1A ).
Als laatste zit er een 3.5mm speaker / microfoonjack op.

De resoluties die ondersteunt worden zijn: Dvi-i (up to 2048 x 1152 resolution) and DisplayPort 1.1 (up to 2560 x 1600 resolution)

In de doos treffen we een 5 Volt 4A adapter aan.
Een veel te kort usb 3.0 kabel voor de tablet mee aan te sluiten op het dock.
Dvi-i > Vga adapter

De 1ste keer aansluiten is belangrijk dat de adapter voordat de tablet aan gezet word ingestoken is.
Dit om de installatie van het dockingstation goed te voltooien, er word namelijk meteen naar een firmware + software update gekeken voor de displayport ondersteuning.
Het is een zeer stevige dockingstation, gebruikte materialen zijn plastic en grafiet.

Ik ga binnenkort de snelheid van het netwerk poort en de USB poorten meten, ik zit nu namelijk in een verhuizing en heb nog niet alles hier staan.
Ik heb het dockingstation 1x vlot aangesloten om te kijken als alles werkte.
Toen kwam ik er wel al achter dat als de tablet in energiebesparing modus zit het beeld via het dock stottert.

Update 26-10-15:

Snelheidstest van 2 externe usb 3.0 schijven tegelijkertijd:
1x WD Elements 3Tb
1x WD My Book 3Tb

De beoordeling over de prijs is slecht omdat het apparaat naar mijn inzien behoorlijk aan de prijs is op de pricewatch.
Ikzelf heb hem zelf voor 75 kunnen kopen bij ibood.

Heb jij ook een Belkin USB 3.0 Dual Video Windows 8 Tablet Docking Stand?

Zou dit potentieel ook werken op 3440*1440 of is dat een no-go?
Ik denk een no-go:

Ik kan het helaas ook niet testen.