Apple iPhone 6s Plus 64GB Zilver Review

Jeffrey0416 15 oktober 2015, laatste update op 22 oktober 2015, 890 views

Apple iPhone 6s Plus 64GB Zilver

De nieuwe generatie is in mijn ogen daadwerkelijk een vooruitgang tegenover de oude generatie. De enorme toename in snelheid en kracht is duidelijk te merken, het materiaal gebruik is zoals altijd hoogwaardig en dit in combinatie met wat leuke nieuwe features en iOs 9 maakt het een zeer geslaagd product.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Snelheid
  • Camera
  • Beeldscherm
  • Gebruiksvriendelijkheid

Minpunten

Zal dit review beetje bij beetje aanvullen. Heb de telefoon bijna 3 weken en genoeg informatie om te delen! Hou het in de gaten :)

25 september 2015, RELEASE DATE!
Als een van de eerste was ik de trotste bezitter van de nieuwe iPhone 6s Plus. De reden dat ik voor een plus variant koos is vanwege het feit ik veel streams, videos en films bekijk op mijn device. Dat ging al prima op de oude 5s, maar een groter beeldscherm is dan natuurlijk van harte welkom. Ditmaal heb ik voor de simpele silver variant gekozen omdat goud en roze nogal opvallende kleuren zijn...

Het doosje zelf bevat de standaard zaken.
- De telefoon
- De headset
- De Lightning kabel
- Laadblok
- Boekjes en de simslot pin

De plus is toch behoorlijk groter dan de 5de generatie iPhone.

Hij is wel een aantal milimeter slanker tegenover de 5s. ( Let niet op hoe slecht ik met mijn devices om ga 8)7)

Het grote 5,5" scherm geeft direct weer dat de resolutie ook verhoogd is ten aanzien van de vorige S generatie. Ook een van de redenen voor mij om over te stappen op de plus, ipv de normale 6s.

Batterij

De nieuwe iPhone beschikt over een 2,750 mAh batterij, die in verhouding tot vorige generatie 6% minder capaciteit heeft. Hoe dit in de praktijk moet gaan uitpakken is nog te vroeg om over te oordelen. Echter moet ik nageven dat de nieuwe Iphone een speciale "Energiebesparings" modus heeft waardoor die volgens Apple het langer moet uithouden als zijn voorganger. Ook zou de nieuwe iOs moeten bijdragen aan een langere batterij duur,

Energiebespaarmodus

Deze nieuwe feature zorgt ervoor dat de iPhone het langer moet uithouden. De optie schakelt een aantal background processen uit en andere onnodige taken zoals locatievoorziening, bluetooth en WiFi zodat de iPhone minder energiegebruikt. In de praktijk zorgde dit ook ervoor dar de laatste 20% inderdaad langer mee ging dan gebruikelijk, zo hield hij hiermee bijna 7,5 uur vol.

Een andere handige en wellicht intressant feature is een uitgebreid overzicht van je batterij gebruik. Hierin kan je precies zien welke applicatie het meeste stroom verbruikt, of dit nu op de achtergrond of real-time is.

Forcetouch
Forcetouch, ook wel bekend als 3D touch is een van de nieuwste features van de nieuwe generatie toestellen. Apple heeft hiervoor de nodige hardware aanpassingen aan het scherm moeten doen om dit mogelijk te maken, en zal daarom ook alleen werken op de nieuwe "S" generatie.

De meningen zijn verdeeld maar ik gebruik het toch vaker dan ik gedacht had.

Om het dan ook daadwerkelijk soepel te laten verlopen kan je instellen hoe hard je moeten drukken voordat 3D touch in werking treed. In het instellingen scherm onder "Algemeen > Toegankelijkheid" kom je dan ook het volgende menu tegen.

Ik zelf heb ervoor gekozen om stevig te drukken, op licht en normaal kan het toestel soms normaal touchgebruik als een 3D touch oproep zien, wat de nodige irritatie met zich mee kan brengen.

Ik zie 3D touch dan ook als een snelkoppeling naar bepaalde zaken binnen een app. Zo kan je bijvoorbeeld direct een een foto of video uploaden op Facebook zonder eerst de app te openen en naar je timeline te gaan. In de praktijk is dit soms enorm handig, vooral als je het veel gebruikt.
Forcetouch

Ook kan je gemakkelijk berichten en emails previewen zonder het bericht te openen. Met name in whatsapp is dit voor mij uitermate handig. Ik kan namelijk het gehele bericht lezen zonder daadwerkelijk online te komen. Dit voorkomt in sommige gevallen discussie's, als u begrijpt wat ik hiermee bedoel :P .

Camera
De nieuwe 12 megapixel sensor zou een grote verbetering moeten leveren ten aanzien van de oude 8 megapixel sensor gebruikt in de 5S en de 6.

Ik vul dit waarschijnlijk morgen op mijn gemak aan. Alvast een paar preview shots :)

Heb jij ook een Apple iPhone 6s Plus 64GB Zilver?

Meer advertenties

Wil je zeggen dat alle iphone 6 en 6 plus (oudere generatie dus) moeten upgraden naar de iPhone 6s en 6s plus?
Dat zeg ik niet, je moet zelf overwegen of de nieuwe aanschafprijs het waard is tegenover de nieuwe features die je krijgt. Voor sommige zal dit wel interessant zijn, voor sommige niet.
Deze review leest lekker weg maar..........................houdt zomaar op.

Ligt dat aan mijn computer of moet je hem nog af maken?
Leuke review, raad je het nog steeds aan? Ik heb niet de grootste handen, maar ik zag ergens een hele leuke deal, dus vraag ik me af of ik hem zal nemen. Ik gebruik mijn tel altijd met 2 handen. Maar past het wel in een broekzak?