Specificaties 32GB SDHC, 2,539 per GB - Bekijk alle specificaties

Eyefi Mobi Pro 32GB Review

Zilverdael80 14 oktober 2015, 363 views

Eyefi Mobi Pro 32GB

Doet wat je er van zou mogen verwachten, maar wel wat traag, en helaas met verplichte cloudfunctie. Dat maakt het voor mij toch wel een afknapper.

Pluspunten

• Interne snelheid is goed
  • Ondersteuning voor vrijwel elke camera

Minpunten

• Cloud functie verplicht (zie review)
  • WiFi wat traag

Een geheugenkaartje met ingebouwde WiFi ... Tsja, waarom zou je die willen?
Zelf heb ik er voor gekozen om zo'n kaart aan te schaffen met het oogpunt op meerdere dingen.
De foto's worden automagisch naar mijn mobiel gestuurd, die ze vervolgens weer keurig op mijn server plant. In feite hoef ik het kaartje nooit meer uit mijn camera te halen om de foto's op mijn computer te plaatsen ... Een beetje luiheidsmodus dus :)

Op vakantie vond ik het ideaal, de foto's direct op een groter scherm terug te kunnen zien (mijn mobiel) en eventueel op facebook zetten.

Zo zijn er tal van redenen te bedenken dat deze kaart handig is voor je om de prijs te verantwoorden.

Tijdens het gebruik op vakantie viel het wel op, dat ondanks in de handleiding anders omschreven, ik de camera absoluut niet uit mocht zetten (zelfs niet standby) anders werd de overdracht gewoon afgebroken ... Wellicht een firmware issue van mijn camera, en geen absolute ramp ... Wel pittiger voor je accu natuurlijk, dus zorg voor voldoende reserve's

Daarnaast, en dan kom ik bij een dealbreaker voor mij, ben je, ALS je via je thuis wifi netwerk wil kunnen synchroniseren, VERPLICHT om de cloud functie in de mobiele app te activeren.
Daarmee worden dus alle foto's die je maakt, ook op de cloud van eyefi zelf gezet. Iets waar ik totaal geen behoefte aan heb, maar wat niet uitgezet kan worden.
Indien je wil uploaden naar een PC, is dit niet noodzakelijk, dit geld enkel voor de mobiele (android) app.

Bij mijn Play Store review ontkennen de makers dat de cloud functie aan moet, echter bij de technisch support geven ze dit ook aan dat het wel aan moet staan, zonder werkt het in mijn situatie ook gewoon niet.

Heb jij ook een Eyefi Mobi Pro 32GB?

Ben het eens dat de cloud functie aardig door je strot wordt gedrukt, maar het is wel degelijk mogelijk om zonder cloud account de kaart met je eigen netwerk te laten verbinden en zo de files te syncen naar de pc. De android app werkt inderdaad niet zonder cloud abonnement. Je krijgt een jaar gratis, maar toch.
Dat staat toch letterlijk in de tekst?
Daarnaast, en dan kom ik bij een dealbreaker voor mij, ben je, ALS je via je thuis wifi netwerk wil kunnen synchroniseren... VERPLICHT om de cloud functie in de mobiele app te activeren.
Mijn excuses, het dikke stukje is mij ontgaan.

Wat versta jij overigens onder traag? Als ik een 10-tal foto's schiet met mijn D5100 en de cam neerleg, staan ze een seconde of 40 later allemaal op het scherm. Dit is met infrastructure modus op ca 5 meter van de AP.