Specificaties HD-ready DLP-beamer - Bekijk alle specificaties

Acer H5350 Review

Blazing-Studios 26 mei 2009, 2.825 views

Acer H5350

Pluspunten

• Klein
  • Relatief goedkoop
  • Goede kwaliteit beeld
  • Stil
  • Stijlvol
  • Automatische beeldinstelling

Minpunten

• Beetje warm (zoals alle beamers)
  • Automatische beeldinstelling

Contrast / helderheid Score: 5
Ik heb deze beamer sinds begin Januari en had nooit verwacht dat een beamer die zo weinig kost zulke goede prestaties levert en dat in zo'n klein pakketje.

Ik heb verschillende beamers getest op of ze geschikt waren om mee te gamen en meestal hadden ze ofwel een lage resolutie van 1024x768 of ze waren peperduur.
Na wat speurwerk kwam ik er achter dat deze beamer 1600x1200 ondersteund en dat is een goede resolutie om op te gamen, helaas las ik wel op veel plekken dat gamen op een beamer niet aan te raden is vanwege de prijs en de minpunten die ze zouden hebben.
Gelukkig ben ik zeer eigenwijs en besloot tog deze beamer te kopen waar ik tot nog toe geen spijt van heb gehad.

Het nadeel van beamers is dat ze vaak een slechte zwartkleur hebben en/of het regenboogeffect.
De beamer geeft geregeld zelfs donkere kleuren dan mijn gewone scherm en zelfs tijdens het spelen van games als: F.E.A.R2, Mirror's Edge, Crysis, Burnout Paradise of UT3 blijven de kleuren mooi vloeiend en donker zonder een teken van vertraging of vervaging.
Ook met films is het beeld prachtig, zelfs een cam versie van een film was hier nog goed zichtbaar terwijl het op het scherm van mjin laptop amper te bekijken was.

Het menu is zeer makkelijk en uitgebreid met opties zoals doorzichtprojectie, aspectratio, lampgebruik (en resterende levensduur) en alles is zelfs op Nederlands in te stellen.

Het enige minpunt is dat de grootte veranderd met de resolutie,
Zo is mijn Desktop 1280x1024 maar game ik op 1600x1200, de beamer springt dan op zwart en het scherm wordt een stuk groter, dus dat is wel een punt om rekening mee te houden.

Ook is er gedacht aan de huisgeno(o)t(e) door het ding stijvol te maken zodat vriendin, vrouw of moeder niet kan klagen over een "gigantisch en lelijk bakbeest aan het plafond".

Al met al is dit dus een geweldige koop waar u niet snel ontevreden mee zal zijn.

Heb jij ook een Acer H5350?

€ 499,-
2000 normal ; 3000 eco mode
Zie boven, rechts voor foto. ;)
uuhmm, wat kost ie nou?
hoelang gaat de lamp mee?
fotos? van beeld en aparaat?
Ik snap niet waarom jij met een 1280x720 beamer gamed op 1600x1200.
Daat de beamer het inganssignaal snapt is nog wat anders dan dat hij dat ook weergeeft (native resolutie heeft)

Daarnaast begrijp ikzelf dan weer niet waarom 1280x1024 een kleiner beeld dan 1600x1200 opleverd. Dat zou pas sense maken wanneer de beamer native 1600x1200 is, en voor een lagere resolutie kleiner beeld geeft om 1:1 pixel mapping te behouden. Maar met een 720p beamer begrijp ik dat niet ?