Samsung Syncmaster U70 Zwart Review

player-x 28 mei 2009, laatste update op 28 mei 2009, 5.743 views

Samsung Syncmaster U70 Zwart

Pluspunten

• Plug en Play
  • Alleen USB kabel
  • Ziet er netjes uit
  • Kan zo wel als foto frame en als monitor gebruikt worden (mits je PC aanstaat)
  • prijs is redelijk voor wat je krijgt

Minpunten

• Drukke opdruk op het frame, persoonlijk had ik het liefst helemaal geen opdruk gezien en de knopjes aan de zijkant.
  • Licht opbrengst maar 200cd/m en contrast maar 1:400, afhankelijk van gebruik misschien aan de lage kant

Heb een beperkte review geschreven daar er niet veel meer over het product te vertelen valt dan dat hij doet wat hij moet doen, en imho doet hij het naar wens.

Algemene beoordeling
Het is geen super monitor maar als 2de display fungeert hij uitstekend, stopte de USB stekker in mijn PC en na wat pruttelen van mijn HD werkte hij, dus letterlijk Plug en Play.
Gebruik hem zelf als extra display voor achtergrond taken zo als MSN en als ik aan het gamen ben voor TeamSpeak, en hier is deze monitor uitstekend geschikt voor, het werkt voor mij in ieder geval :D

Featureset
Tja het is wat het is een kleine extra monitor, in het model van een foto frame, heeft niks extra's nodig, kant trouwens ook in portret mode gezet worden.

Kleurweergave & Contrast en helderheid
Redelijk, en voor het doel waar ik hem voor gebruik, zeker meer als voldoende.

Ghosting
Is imho niet van toepassing van dit type monitors, je gaat hem toch niet gebruiken om games te spelen, en films af te spelen dat gaat wel redelijk maar wie gaat er nu op zo een display kijk :?

Pixeldefecten
Geen.

Bouwkwaliteit en afwerking
Zeer goed, voelt degelijk aan en is netjes afgewerkt net zo als bij zijn grotere broertjes

Vormgeving
Behalve dan dat Samsung over al zijn naam in het groot op wilt hebben best een goed ontwerp.

En op speciaal verzoek van Regeneration, ik heb hem in Hamburg (D) gekocht voor 84,95 euro ;)

Technische Specificaties
LCD Panel TN
Vermogen 5W

Edit:
Op verzoek hier een screendump van hoe ik de U70 gebruik
Dit zijn nou net de programma's die zich uitstekend lenen voor op de U70 zijn de dingen die normaal in de achtergrond draaien en altijd meerdere handelingen eisen om ze te zien vooral als je an het gamen bent, Nu kan ik met Alt + Tab gewoon naar de betreffende programma Tabben zonder dat ik uit volledig scherm hoef op mijn hoofd monitor.

Als je wild weten hoe groot een 7" scherm er uit ziet pak een liniaal en vergroot of verklein je scherm tot dat de screendump diogonaal 178mm is. (CTRL + scroll wiel)
Houd er wel rekening mee dat het het beeld vertekent en dat het scherm in het echt er wel haarscherp uitziet denk aan de DPI van het scherm van de N95 bv maar net ietsje grotere pixels.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster U70 Zwart?

dat was inderdaad ook mijn plan om zoiets te doen :)
ik ben van plan om dit scherm als het formaat juist is, in te bouwen in het dashboard van mn auto. het scherm komt dan te hangen aan een eee 901. mooiste is natuurlijk touchscreen. maar als dit niet lukt blijf ik bij een programmeerbare afstandsbediening

het scherm is donderdag besteld. ik laat nog wel een post achter om te laten weten of het gaat werken
geinig ding, maar hoe werkt dit kwa bedienig,
Met muis bijvoorbeeld, loopt mijn muis van ene beeldscherm naar het andere, of beweegt hij op allebei hetzelfde of moet ik eerst schakelen naar dat beeldscherm.
Er is btw een touchscreen versie uit(ander merk) maar kost ook 100euro meer http://www.samenkopen.net/action_products/984332
Mag ik vragen wat je er op laat zien, muziek oid?

Ben wel geinteresseerd, voor bijvoorbeeld muziek.. Lijkt me erg handig, maar of het ook praktisch is.
Maar soms heb ik er ook winamp op draaien maar ik gebruik hem voornamelijk voor dingen die normaal verborgen in de achter grond hebt draaien tot dat je ze gebruikt.
Nu kan ik zien wie er online is zonder dat je de focus van je programma hoeft te wisselen en ge woon in vol scherm kan door werken

Maar hoofd reden was TeamSpeak en MSN, tijden gamen zo dat als je in vol scherm speeld je niet uit je game hoeft om te zien wie je een bericht je stuurt over MSN, of tijdens WoW je kan zien wie er tegen je lult ;)
Voor heen gebruikte ik mijn laptop hier voor maar dit werkt veel beter

[Reactie gewijzigd door player-x op 24 mei 2009 23:56]

Ik denk alleen dat als je de ruimte hebt, en niet al 2 schermen hebt aangesloten, een 2de hands 15" of 17" TFT schermpje een stuk goedkoper en ruimer is. (misschien dat je iets kunt toevoegen over de ruimte die je nou daadwerkelijk hebt (resolutie, wat past er wel op, wat niet)
800X480 breedbeeld, en nee heb geen behoefte aan nog een groot scherm dit is pressies groot genoeg voor MSN, TeamSpeak of WinAMP.
Programma's die normaal in de achtergrond draaien tot dat je ze nodig hebt nu draaien ze bij mij op een apart display.
Misschien een fototje er bij plaatsen hoe het er bij jou uitziet met msn etc. draaiende..
Idd Ik wil ook wel eens wat actionshots zien.
Zit er over te twijfelen om ook zo'n unit aan te schaffen
screendump van wat ik op de U70 heb draaien normaal, bij geplaatst.
Ik wacht al een maand op de mijne maar het ding schijnt nog steeds moeilijk/niet te leveren te zijn. Waar heb jij hem vandaan?
Ik ga hem gebruiken bij mijn HTPC vooral omdat ik dan muziek kan spelen zonder de plasma aan hoef te zetten.
Kan je dat schermpje dan gebruiken als je je hoofdscherm uit laat? En geeft hij dan ook je biosgegevens weer bijvoorbeeld?

Ik wil hem naast mijn 32" lcd gebruiken op de htpc. Als ik de pc alleen voor muziek aanzet dan wil ik niet mijn hoofdscherm aanzetten daarvoor, maar alles (zoals inloggen, winamp opstarten etc.) via dat kleine scherm kunnen uitvoeren.

Dit is een vereiste om te besluiten dit prduct te kopen. Ik hoor graag wat je bevindingen zijn als je die al hebt opgedaan.

Grtz!
Het scherm werkt pas als de software in windows is opgestart. Dus BIOS etc word niet weergegeven. Inloggen ben ik niet zeker van omdat m'n Atom in 1x doorstart naar het bureaublad. Je kunt het scherm ook gebruiken als je het hoofdscherm uitlaat. Ik heb zelfs helemaal geen scherm op de VGA poort aangesloten ;)
Weet het zelf ook niet, gebruik hem zelf niet als hoofdscherm.

maar als je wel een paswoord nodig hebt om in te logen van wegen je netwerk, kan je met MS powertools je via je paswoord automatisch inlogen.

Beter is het om geen inlog paswoord te gebruiken kunnen andere PC op je netwerk ook niet op je PC komen terwijl jij het wel kan.

Gebruik op mijn laptop dat heel vaak aan vreemde netwerken hangt dan ook alleen een bios paswoord.
Nu nog een touchscreen variant :)
"films af te spelen dat gaat wel redelijk maar wie gaat er nu op zo een display kijk"

Tja.... en dat is nou juist de reden dat ik een extra schermpje wil hebben. Als reviewer weet je natuurlijk nooit waar een ander iets voor wil gaan gebruiken, dus oordelen is niet echt handig.
Ik ben trouwens wel blij dat er iemand een review heeft geschreven.

Ik heb zelf geen ruimte op mijn bureau voor een tweede scherm, en zie er voor mijzelf ook het nut niet van in. Ik heb namelijk niets aan de extra beeldschermruimte. Ik wil op mijn hoofdscherm f een spel spelen, f bezig zijn met mijn werk (grafische vormgeving) terwijl ik ernaast (of er onder, dat weet ik nog niet) een schermpje heb waar ik media op bekijk en/of luister, of als ik daar op dat moment geen zin in heb mijn MSN op aan heb staan of gadgets laat lopen. Dus voor die functie en met mijn wensen en ruimte, is zo'n klein schermpje wel handig.... alleen maak ik me dus een beetje zorgen over die reactie tijd van 30ms. Maar goed....aan 80 euro kan ik me niet zo'n bult vallen, dus ik probeer hem wel.

Tot nu toe heb ik altijd mijn archos 605 gebruikt voor deze functie, maar die staat om eerlijk te zijn gewoon in de weg omdat hij voor mijn toetsenbord moet staan (scherm is anders gewoon te klein om iets te zien) en die heeft ook nog andere nadelen (batterij gaat maar een aantal uur mee, en hem aan de oplader laten staan is vervelend, aangezien de aansluiting daarvan onderop het apparaat zit, en het ding dan wiebelig staat). Al met al, dit scherm kan een oplossing zijn.

Ben eigenlijk alleen benieuwd hoe hij het doet met windows 7....
Ja voor jouw gebruik kan ik hem best aanraden, als je hem hebt laat even horen hoe hij jouw bevalt :D
Nou kijk, da's goed om te horen dat hij aangeraden wordt!
Als het goed is komt hij volgende week aan. Ik zal kijken of ik dan na een dag of twee gebruik tijd heb om een review te schrijven!
Wat ik me nou afvraag: Gaat het werken als je iets a la dit eBay-item gaat gebruiken in combinatie met dit scherm?:P