Specificaties 2.1-set met een totaal vermogen van 165 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech Z623 Review

reinholdsnoek 29 september 2015, laatste update op 9 november 2016, 784 views

Logitech Z623

Bent u op zoek naar een 2.1 stereo speakerset? Stop met zoeken, u heeft zojuist gevonden wat u zocht. De Logitech Z623 heeft een verbazingwekkend goed geluid voor een bijna net zo verbazingwekkend mooie prijs... Lees voor meer informatie de uitgebreide review:

Pluspunten

• Krachtige bass
  • Scherp geluid uit satelietspeakers
  • Bediening binnen handbereik

Minpunten

• 2.1 Stereoset
  • Stugge kabel voor de satelietspeaker met de bediening

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Voor een speakerset in deze prijsklasse verwacht je misschien niet veel. Dat deed ik in ieder geval niet toen ik hem voor het eerst eens ging uitproberen. Maar zodra ik hem had geïnstalleerd was ik verkocht

Je zet de subwoofer ergens op de grond, en je satelietspeakers waar je ze hebben wil. Je sluit ze aan en het feest kan beginnen!

Ik had de satelietspeakers naast m'n scherm omdat ik praktisch altijd bij m'n pc zit als ik thuis ben. Op deze manier kan je altijd makkelijk bij de bedieningsknoppen op één van de satelietspeakers. Dit is erg handig en makkelijk. Er zijn goedkopere 2.1 speakersets te vinden waar je bijv. het basslevel aan moet passen op de subwoofer zelf (als het al kan). Dit is erg onpraktisch en daarom houd ik van de manier hoe Logitech dit heeft aangepakt.

Ik kan de speakers of het geluidskwaliteit wel gaan beschrijven, maar dat is eigenlijk iets wat je gewoon echt moet ervaren. Goede muziek hoor je niet, goede muziek ervaar je. En zeker met deze speakerset is dat zeker waar.

De satelietspeakers zijn helder en hebben een scherpe, gedetailleerde geluidsweergave van de midden- en hogetonen. Dit is erg fijn en als je er een vasthoud dan voel je al meteen dat het geen goedkope dingen zijn. Ze zijn zwaarder dan je verwacht wat duidt op krachtigere speakers.

Ik was erg verbassd over de subwoofer. 8)7 Deze is al snel te nadrukkelijk aanwezig is mijn ervaring. Voor de liefhebbers van bass in de muziek is deze helemaal geweldig. Ik zet het basslevel liever op ongeveer 50%, zodat ik een mooi gebalanceerd geluid te horen krijg.

Ik heb een tijdje van deze speakers genoten en ze bevielen zo goed dat ik ze heb gehouden voor bij mijn laptopset toen ik op de 5.1 surround versie over ging. Als ik deze weer gebruik ben ik steeds weer verbaasd over het feit dat ze er maar zo weinig voor vragen.

Edit:
Inmiddels gebruik ik deze Z623 in combinatie met de Z906 als een 7.2 set. En ik moet zeggen dat dit best redelijk bevalt :P

Heb jij ook een Logitech Z623?