Specificaties 11,6" (1366x768), 32GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Lenovo IdeaPad S21e-20 Review

TMDC 29 september 2015, 215 views

Lenovo IdeaPad S21e-20

Goedkoop, lijkt goed gebouwd, prima voor lichte taakjes onderweg.

Pluspunten

• Helder scherm
  • Zeer lage prijs
  • Goede bouwkwaliteit
  • Goede ondersteuning
  • Zeer licht

Minpunten

• Weinig opslagruimte
  • Flex in toetsenbord
  • Lastig te upgraden

Voor onderweg had ik een lichte, goedkope laptop nodig. Toen de folder van Scheer en Foppen in de bus viel, zag ik de s21e voor 179 (eind September 2015). Na hem even bevoeld te hebben, ging hij mee naar huis. Tot nu toe bevalt de netbook prima, ondanks zijn zeer bescheiden specs (maar 2 Gb RAM? Serieus?). Voorgeinstalleerd met Windows 8.1 "with bing"(??), maar meteen geupgrade naar Windows 10 en de upgrade was pijnloos (doe wel eerst even de BIOS update naar versie 2.00 vanaf de Lenovo site). Het systeem is snappy, zeker vergeleken met systemen met een schijf met draaiend roest (HDD). Het zou zo maar kunnen dat de machine passief gekoeld is - ik heb nog niks horen ruisen. Alleen bij het opladen wordt hij iets warm.

De afwerking is prima, zeker voor de prijs, de netbook ziet er zeker niet goedkoop uit. Enig minpuntje is flex in het toetsenbord: in het midden buigt het toetsenbordplaatje wat door tijdens het typen, maar het is niet erg storend. Hier had Lenovo misschien iets meer demping tussen het keyboard en de keyboardbase kunnen doen. Helaas is de machine niet zo makkelijk upgradeable als mijn E330: het lijkt er op dat je de gehele machine uit elkaar moet halen om te upgraden (hoewel RAM niet eens als FRU staat aangegeven in de service manual).

Een prima licht machientje voor onderweg, met een fatsoenlijk toetsenbord, voor de prijs van een relatief goedkope tablet!

Heb jij ook een Lenovo IdeaPad S21e-20?