Specificaties Actioncam, max 1920x1080 @ 30fps, wifi - Bekijk alle specificaties

GitUp Git1 Zwart Review

Herr Flicker 23 september 2015, laatste update op 23 december 2015, 2.258 views

GitUp Git1 Zwart

GitUp is een merk wat zijn doorbraak probeert te maken. Ze proberen te concurreren met de bekende (budget)merken als SJCAM, Xiaoyi / Xiaomi Yi cam en natuurlijk GoPro. GitUp probeert dit te doen door een aantal functionaliteiten toe te voegen die de andere action camera's niet hebben...

Pluspunten

• Externe microfoon
  • Goede waterproof case
  • Extreem snel opgestart
  • RF Remote(watch)

Minpunten

• Foto's slechte kwaliteit
  • Verschillende menu's
  • Geen 60fps
  • Prijs-kwaliteitverhouding

Beeldweergave Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 3
Features Score: 4
Design & bouwkwaliteit Score: 3

GitUp is een action camera merk uit China en proberen hun doorbraak te maken. Ze willen onderscheiden met hun waterproof case, features en klantenservice. In deze review ga ik wat punten bij langs wat je mag verwachten bij een action camera. Foto's, video's, features, functionaliteit, verpakking en de conclusie van dit apparaatje. De camera is ook licht, hij weegt 64g, met waterproof case weegt hij 154g. De afmetingen zijn 59mm x 30mm x 41mm.

Ik heb de GitUp1 van Gearbest besteld. Dit omdat ik eigenlijk nog nergens anders de camera te koop zag staan, behalve op de fabrikant zijn site zelf. Je hebt een variant met puur de camera, en een set met camera, waterproof case, wat mounts + RF remote (als armband). Onderaan de review heb ik een linkje staan van de GitUp1.

De doos heeft een leuk uiterlijk. De specificaties achterop de doos. In het pakket zit de GitUp1 action cam, waterproof case, RF afstandsbediening, handleiding en wat standaard mounts.

Zoals ik in de introductie al aangaf, wil GitUp zich onderscheiden met de functionaliteiten en behorende accessoires. Met de RF afstandsbediening en de iets wat andere waterproof case is dat goed gelukt. De RF remote werkt erg prettig, makkelijk en reageert snel, wat toch wel belangrijk is. Het enige wat ik mis is dat de camera niet via de remote kan opstarten (lees: wel afsluiten). De overige functies zijn videomodus, fotomodus en Wifi on/off.

De waterproof case heeft een anti-open design. Ik heb wel eens verhalen gelezen van duikers waarbij ze per ongeluk het clipje van hun GoPro of andere camera aantikken en de case open ging. Bij GitUp hebben ze een ander design gemaakt en dit bevalt wel.

Voor de rest heeft de camera een rode en groene led op de voorzijde. Een rode led geeft de filmmodus aan, de groene de fotomodus.

De poorten aan de zijkant zijn een mini-usb en mini-hdmi aansluiting. Voor automatische AV-out en externe microfoon is de mini-usb poort geschikt. Niet veel action camera's beschikken over deze optie, wat voor sommige gebruikers en doeleinden een leuke feature is.

Over de foto's ben ik niet tevreden. Ik heb heel wat instellingen geprobeerd. Van lage tot hoge resolutie. Helaas mag niks baten. Ik heb echt mijn best gedaan om redelijke foto's te maken. Zie hieronder het resultaat. De foto's zijn klikbaar om het in 'high-res' te bekijken.

Bij de instellingen van de camera is het white balance in te stellen. Echter met deze instellingen worden de foto's nog treuriger. Bekijk hier 5 voorbeelden (de rest is niet eens de moeite waard):

De video's wil je in 1080p opnemen. De GitUp1 heeft deze resolutie met een 30 frames per seconde. Voor een budget camera is deze resolutie redelijk. De kleuren worden met bepaalde lichtinval niet mooi weergegeven. Ook heb ik de laagste resolutie (848x480) uitgeprobeerd en geeft hij aan dat het bestand 60fps is. Hieronder zie je de bestanden op YouTube. De 60fps variant heb ik ook in slow-motion gezet.

1080p close up + bewegende footage

1080p reitdiephaven met zon

1080p raw materiaal met kunstlicht

1080p rijdend verkeer

1080p met narrow lens settings

1080p met WDR (Wide Dynamic Range) OFF

1080p & 480p footage. De 480p is de enige optie die 60fps ondersteunt

De GitUp1 is een leuke camera. Ik vind de prijs wel iets wat aan de forse kant. Dit komt denk ik door de RF remote en de extra functies. Toch vind ik de chipset met de camera niet voldoende. De foto's lijken op Facebook of Instagram leuk, maar kwaliteit is er helaas niet.

De video's zijn van leuke kwaliteit. Helaas met het licht balans tijdens het filmen (te zien bij buiten en binnen) wil het nog wel wat verspringen. Hierdoor worden de kleuren wat te extreem weergegeven of juist te grauw.

Kortom; Een leuke camera voor het geld. Zeker zijn de remote, waterproof case, externe microfoon en automatische AV-out de beste features. Geschikt voor FullHD filmen met 30fps.

Heb jij ook een GitUp Git1 Zwart?

Mooie en complete review! Hoeveel euro's heb je er uiteindelijk voor betaalt?Ik zie dat niet terug in je review. Wel een link naar een webshop, maar misschien dat deze prijs ondertussen lager/hoger is geworden. :)
Thanks. Ik zal dat zo even aanpassen. Ik heb er nog steeds dezelfde prijs voor betaald (110$ - 12$ korting)