Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Rapoo Tablet Keyboard E6100 Review

12_0_13 14 september 2015, 161 views

Rapoo Tablet Keyboard E6100

Degelijk toetsenbord. Iets te groot en iets te grote hoek met tafelblad. Werkt out-of-the-box op ubuntu.

Pluspunten

• stevig
  • werkt op ubuntu
  • ergonomisch

Minpunten

• iets te grote hoek met tafelblad
  • iets te groot

Sinds vanmiddag heb ik deze rapoo, wel in de witte uitvoering, maar dat mag de pret niet drukken.

Het toestenbord doe het 'out-of-the-box' via bluetooth op ubuntu 14.04 LTS, waardoor het voor mij prima werkt :)

Het is een ergonomisch toestenbord, want door het ontbreken van een numeriek deel, is het mogelijk om je muis een stuk dichter bij je toetsen te leggen, waardoor je weer minder heen en weer hoeft te bewegen, bijv. als je veel zit te programmeren.

Wat mij betreft had het keyboard ietsje kleiner gekund, ik heb het gevoel dat ik redelijk grote afstanden moet afleggen als ik aan het tikken ben. Voor mensen met 'dikke vingers' is het misshcien juist wel weer een uitkomst.

Doordat de batterij aan de onderkant zit, heb je een vrij grote hoek tussen de tafel en het toestenbord. Dit vind ik zelf een klein beetje vervelend; mijn vorige toestenbord (met draad) was platter. Maar omdat het toetsenbord heel plat is, kan je makkelijk de kant van de spatiebalk wat verhogen door er een opgerold stukje papier onder te plakken.

Op schoot werkt het opstaande randje juist weer heel erg fijn, daardoor blijft hij precies goed horizontaal.

Kortom: een redelijk fijn toetsenbordje. Geen uitblinker.

Heb jij ook een Rapoo Tablet Keyboard E6100?