Rapoo Tablet Keyboard E6100 Review
Degelijk toetsenbord. Iets te groot en iets te grote hoek met tafelblad. Werkt out-of-the-box op ubuntu.
Pluspunten
stevig werkt op ubuntu ergonomisch
Minpunten
iets te grote hoek met tafelblad iets te groot
Eindoordeel
Sinds vanmiddag heb ik deze rapoo, wel in de witte uitvoering, maar dat mag de pret niet drukken.
Het toestenbord doe het 'out-of-the-box' via bluetooth op ubuntu 14.04 LTS, waardoor het voor mij prima werkt
Het is een ergonomisch toestenbord, want door het ontbreken van een numeriek deel, is het mogelijk om je muis een stuk dichter bij je toetsen te leggen, waardoor je weer minder heen en weer hoeft te bewegen, bijv. als je veel zit te programmeren.
Wat mij betreft had het keyboard ietsje kleiner gekund, ik heb het gevoel dat ik redelijk grote afstanden moet afleggen als ik aan het tikken ben. Voor mensen met 'dikke vingers' is het misshcien juist wel weer een uitkomst.
Doordat de batterij aan de onderkant zit, heb je een vrij grote hoek tussen de tafel en het toestenbord. Dit vind ik zelf een klein beetje vervelend; mijn vorige toestenbord (met draad) was platter. Maar omdat het toetsenbord heel plat is, kan je makkelijk de kant van de spatiebalk wat verhogen door er een opgerold stukje papier onder te plakken.
Op schoot werkt het opstaande randje juist weer heel erg fijn, daardoor blijft hij precies goed horizontaal.
Kortom: een redelijk fijn toetsenbordje. Geen uitblinker.
Het toestenbord doe het 'out-of-the-box' via bluetooth op ubuntu 14.04 LTS, waardoor het voor mij prima werkt
Het is een ergonomisch toestenbord, want door het ontbreken van een numeriek deel, is het mogelijk om je muis een stuk dichter bij je toetsen te leggen, waardoor je weer minder heen en weer hoeft te bewegen, bijv. als je veel zit te programmeren.
Wat mij betreft had het keyboard ietsje kleiner gekund, ik heb het gevoel dat ik redelijk grote afstanden moet afleggen als ik aan het tikken ben. Voor mensen met 'dikke vingers' is het misshcien juist wel weer een uitkomst.
Doordat de batterij aan de onderkant zit, heb je een vrij grote hoek tussen de tafel en het toestenbord. Dit vind ik zelf een klein beetje vervelend; mijn vorige toestenbord (met draad) was platter. Maar omdat het toetsenbord heel plat is, kan je makkelijk de kant van de spatiebalk wat verhogen door er een opgerold stukje papier onder te plakken.
Op schoot werkt het opstaande randje juist weer heel erg fijn, daardoor blijft hij precies goed horizontaal.
Kortom: een redelijk fijn toetsenbordje. Geen uitblinker.
Beoordeel deze review:
Heb jij ook een Rapoo Tablet Keyboard E6100?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!