Specificaties 24x Ethernet 1Gbps - Bekijk alle specificaties

Netgear Prosafe GS724T Review

Noahlvb 13 september 2015, 912 views

Netgear Prosafe GS724T

Als je opzoek bent naar een goede Gigabit switch die doet dat hij belooft dan zit je goed. En met de prijs is het ook niet mis. Maar veder is hij ook managed dus je hebt dingen als Vlans en LACP.

Pluspunten

• Gigabit
  • LACP
  • Vlans
  • SFP
  • 48Gbps throughput en <1% packetloss

Minpunten

• kleur geeft af op metaal
  • duplex lampje erg zacht
  • traag webinterface

Features Score: 4
Ik heb zelf nog nooit een review geschreven over een switch, maar ik kan me voorstellen dat het veel gaat over performance en features. Een van de dingen kan ik alvast op zij zetten, de performance. hij heeft 24 Gigabit porten en is full duplex. Dit betekent 1Gb up en down per port en dus totaal 48Gbps throughput. En ook de packetloss is prima deze zit namelijk constant onder 1%. Ook met de ping tijden zat het goed. In de meeste gevallen 0 of heel soms 1 ms meer vertragen.

Dus je wilt zeggen dat hij perfect is? Puur performance is hij perfect ja maar de management is nog niet perfect. Veel traditionele switches hebben/hadden console porten, en ik zal er niet tegen in gaan dat is super handig. Maar tegenwoordig is dat geen must meer en kun je ook prima uit de voeten met een webinterface. Tenminste als het werkt. de switch heeft standaard dhcp aan om een adres te krijgen maar dat werkt vaak niet. Gelukkig is er een programma van netgear om op basis van MAC de switch toch een IP te geven. Maar eenmaal in het web interface is het bijna perfect. Alle functies zijn overzichtelijk en logisch weggestopt onder hun tabjes en menutjes. Als je dus een beetje ervaring hebt met netwerken is het allemaal heen simpel. Mijn enige kritiek is dat de webinterface soms erg traag kan zijn.

Iets wat ik nog niet genoemd is is dat de switch perfecte ondersteuneing heeft voor dingen als vlans, LACP, SMTP, STP, IPv6 webinterface en heeft veder vrijwel alles wat je ooit nodig zou hebben op een switch.

Zelf heb ik hem op een LANParty van 24 uur gedraaid als 'core' Switch en heeft de hele 24 uur netjes volgehouden. En dan de prijs,... die is niet hoog. rond de 170. Dat maakt deze switch voor de mij de perfecte managed switch en is zeker een aanrader.

O ja en voor ik het bijna vergeet. Het geluid dat er uit komt is minimaal en is zo weinig dat ik het bijna was vergeten te melden in de review 8)7

Heb jij ook een Netgear Prosafe GS724T?

Heb je de mogelijkheid om het stroomverbruik te meten?
Dat is een goede. Ik heb zelf de meet apparatuur niet maar heb het een hele tijd geleden gemeten en ik dacht dat het toen idle rond de 28 watt was en onder load 42 watt
Bedankt voor je reactie!
Dat is wel erg heftig, dan valt hij vanwege verbruik sowieso al af ;)
Ja Ik weet het niet zeker maar ik denk ook dat dat de reden is dat hij iets goedkoper is omdat het voor 24/7 gebruik minder interessant is.