Kingston SDXC Class 10 UHS-I UHS Class 1 128GB Review

kipusoep 10 september 2015, laatste update op 10 september 2015, 690 views

Kingston SDXC Class 10 UHS-I UHS Class 1 128GB

Mooie SD-kaart voor een prima prijs. Opslagcapaciteit voor +/- 4200 RAW foto's (Nikon D3300) en genoeg performance voor burst foto-stand.

Pluspunten

• Grote capaciteit
  • Hoge snelheden
  • Goede prijs

Minpunten

• Waarom moet er minimaal één minpunt gegeven worden!?

Voor het gebruik in een Nikon D3300 was ik op zoek naar een 128GB geheugenkaart. De performance is ook een belangrijke factor voor de burst foto-stand.
Momenteel deed ik het tijdelijk met een 16GB SanDisk Ultra SDHC (30MB/s lezen). De burst stand maakte dan ongeveer 5 foto's, waarna er nog maar 1 foto per seconden gemaakt kon worden.
Met deze nieuwe kaart blijft de burst stand nagenoeg even snel doorgaan.
Al met al dus erg tevreden met deze SDXC kaart. Ook heb ik een CrystalDiskMark test gedaan, zie afbeelding.

Heb jij ook een Kingston SDXC Class 10 UHS-I UHS Class 1 128GB?