Specificaties 5,1" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S5 Neo Zilver Review

NamCap 8 september 2015, 26.681 views

Samsung Galaxy S5 Neo Zilver

Fijne telefoon, ligt goed in de hand en voelt luxe aan. Desondanks de Samsung Touchwiz schil is het toestel vloeiend. Het AMOLED scherm is goed, de accucapaciteit is ook goed. Dit toestel kent het gebruik van thema's toe. Uitgebreidere review kijk verder.

Pluspunten

• Scherm
  • Water en stof resistent
  • Vlot en vloeiend gebruik

Minpunten

• Langzamere SOC
  • Geen vingerafdruksensor

Fijne telefoon, ligt goed in de hand en voelt luxe aan Hiervoor gebruikte ik een Note (N7000), in vergelijking ben ik zeer tevreden over snelheid van dit nieuwe toestel, dit merk ik vooral tijdens webbrowsen, desondanks de Samsung Touchwiz schil is het toestel vloeiend. Het AMOLED scherm is goed zoals ik al gewend was, de accucapaciteit is ook goed. Ik gebruik het toestel niet intensief en in standby/slaapstand houdt de capaciteit goed stand. Dit toestel kent het gebruik van thema's toe, daar ben ik zeker blij mee aangezien de standaard Touchwiz kleuren mij niet aanstaan. In vergelijking met de standaard S5 (plus) heeft deze geen vingerafdruksensor en een minder snelle processor, maar wel een hogere resolutie frontcamera, Android 5.1.1, BT 4.1 en geen USB poort klepje. De afmetingen komen overeen dus ik verwacht dat veel covers en screenprotectors uitwisselbaar zijn.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S5 Neo Zilver?

Ik heb een vraagje: kan je voor deze telefoon dezelfde hoesjes gebruiken als voor een gewone S5? De maten zijn hetzelfde maar is de plaatsing van knoppen, camera, melding-led en flitser ook hetzelfde?
Ik heb geen S5 om mee te vergelijken. Ik gebruik zelf geen cover.
Ja zeker, ik heb de S5 Neo en hij bevalt zeer goed, met een S5 hoesje!
Als ik de afbeeldingen vergelijk en mijn eigen telefoon erbij houd dan zijn ze gelijk, ik twijfel alleen over de plaats van microfoon.
Dankjewel voor de reactie, ondertussen heb ik een hoesje van de gewone s5 die precies past. Niks wordt bedekt en alles werkt.
Heb jij zo'n flip cover waarbij je het batterijdeksel vervangt? Op de sites waar deze flipcovers worden aangeboden staat er vaak expliciet bij dat de S5/S5 Plus hoesjes niet compatibel zijn met de S5 Neo. Ik dacht zelf dat dit misschien met sleep functionaliteit te maken had en niet zozeer met de afmetingen, kan je dat bevestigen?
Nee, een gewone flip cover. Als de batterijdeksel vervangen wordt dan is het misschien een ander verhaal inderdaad.
Ik heb het ondertussen gewoon geprobeerd: een flipcover waarvan de leverancier beweert dat deze alleen geschikt is voor de S5 of S5 plus, past fysiek ook op de Neo. Wat mist is het rubber seal dat in het batterijdeksel van de S5 Neo de waterdichtheid moet waarborgen, blijkbaar is de constructie van de Neo wat dit betreft afwijkend. Op zich is dit al zichtbaar aan de usb aansluiting, daar zit bij de Neo geen klepje meer voor. Met deze flipcover is mijn telefoon dus niet meer waterdicht, maar dat zal me verder worst wezen.
Ik heb bijna 70 apps ge´nstalleerd en heb nog veel ruimte over. Mijn vorige telefoon had een partitie van 2GB voor apps, nu heb ik nog ruim 3 GB over. Daarom heb ik nog niet geprobeerd apps te verplaatsen. Als ik ernaar kijk zie ik zo gauw dat YouTube en WhatsAPP niet verplaatst kunnen worden, andere wel.
Heb je geen last ervan dat het geheugen/opslag snel vol zit door apps?
Bij sommige modellen van Samsung kun je niet alle apps naar de SD kaart verplaatsen, ik vraag me af of het bij de s5 neo wÚl mogelijk is
Bedankt voor je reactie!
Kun je deze telefoon ook draadloos opladen?