Xiaomi Redmi Note 2 Wit Review

niekvanoost 1 september 2015, laatste update op 1 september 2015, 850 views

Xiaomi Redmi Note 2 Wit

Voor deze prijsklasse is dit een ge-wel-dige telefoon. De achterkant is van plastic en voelt daarom wat goedkoop aan, maar over de rest is niks aan te merken.

Pluspunten

• Prijs / kwaliteit
  • Goed scherm

Minpunten

• Plastic achterkant voelt goedkoop aan

Telefoon was door de verkoper voorzien van wat ongewenste software. Daarom via de site MIUI eerst de officiele ROM gedownload en geflasht.
Met ROM van verkoper was de AnTuTu benchmark 41704.
Nadat ik die ROM had vervangen schoot de benchmark omhoog naar 43580 en eindigt daarmee onder de OnePlus One (44795).

Telefoon komt in een standaard doosje, die wat moeilijk open te maken omdat het allemaal wat strak in elkaar zit.
In het doosje zit:
- De telefoon
- Micro USB Kabel
- Stekker (Amerikaans in mijn geval)
- Wat quick start guides

De telefoon boot snel en ziet door het MIUI strak uit, en bevat weinig overbodige apps. Google Apps moet je zelf installeren (op de Play Store na).
Verder luistert de telefoon goed naar je opdrachten door zijn snelle processor. Ook het scherm is van een goede kwaliteit waardoor alle kleuren en netjes en strak uitkomen.

Batterij gebruik nog niet getest, dat ga ik de komende week doen.

Heb jij ook een Xiaomi Redmi Note 2 Wit?

Ik vind die Antutu benchmark die jij op geeft wel laag...

Ikzelf heb een telefoon met de MTK6752, dezelfde 64-Bits Octacore als die in jou telefoon maar dan op 1,7GHz geclocked, oftewel 0,5GHz minder (aardig wat dus). Mijn telefoon haalt in Antutu benchmark een score van 45.000 ! Dan zou ik zeggen dat jouw telefoon toch een stuk hogere score hoort te halen, vergelijkbare telefoons met jouw SoC halen ook scores van 55.000 zoals de HTC One M9+.

Misschien komt het door slechte optimalisatie van de software?
Ik ga de echte mod erop zetten inderdaad. Had er nog nooit van gehoord dat er resellers zijn die de software aanpassen.
Ja die zijn er zat (helaas), resellers gooien vaak zat een ontiegelijke hoeveelheid bloatware, of beter gezegd malware er op. Bij mijn telefoon (ook Chinees, een Jiayu S3) zie je dat ook heel vaak, het Jiayu S3 forum op tweakers staat vol met posts van mensen die een Jiayu S3 hebben ontvangen met een flinke dosis malware. (Soms wel tot 40 apps, gelukkig was mijn rom gelijk clean ;))

De echte mod erop zetten = flink aangeraden :)
Volgende keer andere winkel = ook flink aangeraden :)

Mag ik vragen bij welke winkel u uw toestel heeft gekocht (ben ik misschien ook voorbereid voor de volgende keer :) )

[Reactie gewijzigd door Jvann op 1 september 2015 22:05]

Ik heb hem bij TangWorld.com besteld en ontvangen ;) Wel betaald met PayPal, en ze reageerden niet op mijn mailtjes. Had daarom een geschil geopend bij PayPal waar ze wel direct op reageerden met de mededeling dat hun mail niet werkte?. Uiteindelijk wel een gratis Mi band gehad :)
Hoe is de batterij?
Heb 'm gister besteld, mn eerste Chinaphone :P
Ik heb hem nog niet echt actief gebruikt, moet nog verschillende apps overzetten, maar in standby is de batterij erg goed. Hij houdt het nu ruim 2 d 14 h uit, en heeft 16,5 uur resterend.
Ah, dat klinkt goed!
Bedankt voor de reactie
Hoe hoeveel uur daarvan stond het scherm aan?
Wat die troep betreft: je hoort niet standaard een popup te krijgen. Er is niet toevallig een andere ROM op gezet door de reseller? Hier haal je de originele: http://en.miui.com/download-274.html

[Reactie gewijzigd door mincedmeat op 1 september 2015 19:09]

Probeerde te downloaden maar dat wilde die niet zomaar doen. De download werd elke poging na een paar bytes onderbroken. Gelukkig op het forum een linkje vinden die wel werkte ;)

http://bigota.d.miui.com/ vervangen door http://obigota.d.miui.com/
op

Nu proberen te downloaden en te flashen. Dank voor de link!
Voor zover ik kan zien niet. Kan natuurlijk wel. Plaatje was te groot voor bij de snelle review dus hier even via link:

Telefoon specs: https://www.dropbox.com/s...09-02%2011.09.33.png?dl=0
Reclame: https://www.dropbox.com/s...09-01%2016.47.55.png?dl=0

Wanneer er dus wel een andere rom op staat ga ik eerst een andere installeren ;)

Edit: Staat inderdaad een andere op dan de officiele versie.

[Reactie gewijzigd door niekvanoost op 1 september 2015 19:14]