Specificaties 2,4GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Sitecom WL-306 Wireless Gigabit Router 300N-XR Review

MrDTW 16 mei 2009, 1.127 views

Sitecom WL-306 Wireless Gigabit Router 300N-XR

Pluspunten

• Mogelijkheden

Minpunten

• Binnen 4 maanden defect

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 4
Ik was op zoek naar een Gigabit router met Wireless N-aansluiting. Qua prijs/kwaliteit verhouding kwam ik terecht bij de WL-306 van Sitecom.

4 maanden lang heb ik probleemloos kunnen werken met het apparaat, maar daarna viel de routerfunctie telkens uit (geen doorvoer meer via router, geen DHCP, geen netwerkverbinding meer) en regelmatig viel de internetverbinding op de WAN uit.

Vele malen apparaat aan/uit moeten zetten om elke keer weer het probleem moeten oplossen. Uiteindelijk werd dit een onwerkbare situatie en heb ik een RMA ingediend bij routershop.nl, welke binnen 1 dag een compleet nieuw exemplaar hebben toegezonden.

Ik had inmiddels al een andere wireless router aangeschaft, welke betere beoordelingen had.

• UPC modem

Heb jij ook een Sitecom WL-306 Wireless Gigabit Router 300N-XR?

Dit is niet echt een review, meer een gebruikerservaring. Vervelend voor je dat ie zo snel al niet meer goed werkt, maar de omschrijving is een beetje te vaag om de router zomaar de schuld te kunnen geven. Kan net zo goed iets met je modem zijn, of iemand in je omgeving die op hetzelfde kanaal zit ofzo.

Verder vind ik jouw zin:
een beetje vreemd aangezien de enige beoordeling van deze router van jou is.

[Reactie gewijzigd door mvds op 8 juni 2009 10:49]